جام جم: توهم قدرت نظامی اسرائیل برملا شد/ تحقیر صهیون

کد خبر: 1285571

جام جم نوشت: عملیات وعده صادق ایران انواع ادعاهای توهمی درباره توان نظامی و فناوری اسرائیل به‌عنوان پیشرفته‌ترین متحد آمریکا در منطقه را هم برملا کرد.

جام جم: توهم قدرت نظامی اسرائیل برملا شد/ تحقیر صهیون

گروه سیاست سایت فردا - «وعده صادق» علیه اسرائیل محقق شد و ایران با حمله تلافی‌جویانه خود اسرائیل را به عقب برگرداند.  

روزنامه جام جم با اشاره به این موضوع نوشته: اولین برداشت قطعی این است که ایران یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پیشرفته پهپادی و موشکی جهان را انجام داده است. عملیات وعده صادق ایران انواع ادعاهای توهمی درباره توان نظامی و فناوری اسرائیل به‌عنوان پیشرفته‌ترین متحد آمریکا در منطقه را هم برملا کرد. 

یکی از این ادعاها آن بود که دشمنان ایران قادر هستند در قالب جنگ الکترونیک با فناوری‌های پیشرفته قبل از اقدام ایران، موشک‌ها و پرتابگرهای آن را از کار بیندازند؛ توهمی که در ۲۶ فروردین خنثی شد. 

جنگ سرد ۴۵ساله ایران و اسرائیل خط قرمز خود را دوباره تعریف کرد. ‌حمله بیش از انتظار جمهوری اسلامی ایران، محدودیت‌های بازدارندگی آمریکا رانشان داد و درعین‌حال بازدارندگی اسرائیل تضعیف شد و نشان داد که رژیم کودک‌کش بدون اروپا و آمریکا هیچ است. 

اینک حمایت از جمهوری اسلامی ایران در میان فلسطینی‌ها وجوامع عرب​ مسلمان،صرف‌نظر از نتیجه، افزایش یافته است و درعین‌حال نفوذ جمهوری اسلامی ایران در امور خاورمیانه هم بالار رفت. درک سیاست داخلی ایران کلید درک سیاست خارجی آن است. ‌ 

 ایران قدرت آتش حزب‌ا... را برای حوادث احتمالی آینده علیه اسرائیل حفظ می‌کند. اگر اسرائیل از دفاع به تهاجم تغییر جهت دهد، جمهوری اسلامی ایران ممکن است جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را تشدید کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها