فرهیختگان: غایبان همیشگی صحنه/ ساکتین «وعده صادق» چه کسانی بودند؟

کد خبر: 1285820

فرهیختگان نوشت: رسانه‌‌‌های ایران اینترنشنال و بی‌‌‌بی‌‌‌سی و خاندان پهلوی از همان لحظات آغاز انتقام، فعالیت‌های ضد ایرانی خود را شروع کردند.

فرهیختگان: غایبان همیشگی صحنه/ ساکتین «وعده صادق» چه کسانی بودند؟

گروه سیاست سایت فردا  - «وعده صادق» نمایانگر اجماعی ملی بر سر تنبیه رژیم صهیونیستی بود و تقریبا همه فعالان سیاسی و اجتماعی و مسئولان سابق و فعلی در حمایت از موضع گرفتند. با این وجود همچون دیگر نقاط عطف تاریخی عده‌ای به گونه‌ای دیگر رفتار کردند. 

روزنامه فرهیختگان در این ارتباط نوشته: در بین تمام چهره‌‌‌هایی که از ابعاد مختلف این اقدام بی‌سابقه صحبت‌‌‌ کردند، جای خالی برخی چهره‌‌‌های شاخص در این حوزه نیز احساس می‌‌‌شود. سید‌محمد خاتمی، رئیس دولت‌‌‌های هفتم و هشتم و از مهم‌ترین چهره‌‌‌های اصلاح‌‌‌طلب تاکنون واکنشی در این خصوص نشان نداده است. محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم نیز تا این لحظه صحبتی درباره پاسخ موشکی سپاه انجام نداده و مشخص نیست این سکوت تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. 

حضور گروه‌‌‌های اپوزیسیون در چنین بزنگاه‌‌‌های حساس و تاریخی چندان غیرقابل پیش‌‌‌بینی نبود. رسانه‌‌‌های ایران اینترنشنال و بی‌‌‌بی‌‌‌سی و خاندان پهلوی از همان لحظات آغاز انتقام، فعالیت‌های ضد ایرانی خود را شروع کردند. رضا پهلوی در توییتی عجیب نوشت: «سال‌هاست که گفته‌ام سرنوشت مردم ایران و اسرائیل به شکل یگانه‌ای به هم تنیده است. ما رویای مشترکی برای صلح داریم که یک دشمن مشترک آن را از ما گرفته است.» 

مشروعیت اقدام تقابلی ایران باعث شد تا تلاش اسرائیل، آمریکا و تروئیکای اروپایی برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل شکست خورده باقی‌مانده و تصاویر مضحکی همچون نگرانی اسرائیل از تهاجم به بیت‌المقدس را برجای بگذارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها