گزارش سفر رئیسی به سمنان/ افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری /افتتاح طرح آبرسانی به گرمسار + فیلم

کد خبر: 1286246

رییس جمهور با بیان اینکه درباره مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان ماحصل این تلاش‌ها است.

گزارش سفر رئیسی به سمنان/ افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری /افتتاح طرح آبرسانی به گرمسار + فیلم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای سمنان با بیان اینکه سمنان استان دین مداری و علم و دانش است، تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان، فرهیختگان و علما به خصوص سه هزار شهید استان نشان از غنای این استان دارد.

وی با بیان اینکه باید به خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان ادای احترام کرد، افزود: سمنان استانی صنعتی، گردشگری، معدنی و کشاورزی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مصوبات خوبی در دور اول سفر استانی در سال ۱۴۰۰ داشتیم، ابراز کرد: مدیران استان سمنان به خوبی اجرای مصوبات را پیگیری کردند.

رئیسی بیان کرد: گام‌های خوبی در نهضت ملی مسکن برداشته شده تا شاهد رفع نیاز مردم در این زمینه باشیم همچنین فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است، گفت: مسئله آب دیگر موضوع مهم استان است.

رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در میانه راه هستیم./ مهر

بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است

رییس جمهور ایران اسلامی گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر بیشترین مطالبه سمنانی‌ها از دولت آب و رفع تنش آبی است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بیان کرد: ا توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر بیشترین مطالبه سمنانی‌ها از دولت آب و رفع تنش آبی است.

وی با بیان اینکه برای کم آبی در استان سمنان برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: کارهای بزرگی در نقاط مختلف استان در دست پیگیری است تا بتوانیم خواسته‌های مردم استان را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اقدامات دولت در استان سمنان بیان کرد: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم بخش بیشتری از مشکلات کم آبی در استان سمنان را رفع کنیم.

وی به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه شهید باکری سمنان هم اشاره کرد و گفت: تأمین انرژی بخشی از صنایع استان با این طرح تسهیل می‌شود.

 رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نیروگاه ۳۶۶ مگاواتی بخش صنعت و طرح آبرسانی به گرمسار

صبح امروز، پنجشنبه (۳۰ فروردین) با حضور آیت‌الله"سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان سمنان به همراه برخی از اعضای هیئت دولت از جمله "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو، ۱۱ طرح و پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۷۷۰۰ میلیارد تومان، افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید که واحد ۳ و ۴ گازی نیروگاه سمنان از جمله مهم‌ترین این پروژ‌ه‌هاست.

بر این اساس، دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۳۶۶ مگاوات در راستای مفاد ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق مبنی بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خود تأمین توسط سازمان توسعه و معادن فلزات اجرا شد و به بهره برداری رسید.

احداث پست ۶۳ تاریخانه دامغان با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر، احداث پست سیار عباس آباد به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، احداث خط میامی-عباس آباد به طول ۶۵ کیلومتر، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی به میزان ۲۰۰ مگاولت آمپر از دیگر طرح‌هایی صنعت برق است که امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

همچنین در همین راستا و با دستور رئیس جمهور، نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶۲۴۰ کیلووات در شهرک صنعتی سمنان افتتاح شد.

اما در حوزه صنعت آب نیز، طرح آبرسانی به گرمسار از ابتدای استان سمنان تا تصفیه‌خانه گرمسار با حضور مقامات افتتاح شد؛ اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین ۲۰.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است.

احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانکی با ایجاد ۳ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ؛ احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای ایج؛ تامین آب شرب روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی راه بند مهدیشهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است که با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد./ پاد

رییس جمهور کارخانه احیاشده تولید کاشی را در سمنان بهره‌برداری کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور واحد تولیدی کاشی در استان سمنان را که به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری و بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و همزمان با سفر آیت الله رئیسی به این دیار، کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان که بیش از یک دهه غیرفعال بود، دوباره راه‌اندازی شد.

بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت سیزدهم و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت. این کارخانه که در گذشته با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت که فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شد. مدیر عامل سابق اعلام کرده بود به دلیل ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم، توانایی اداره این شرکت را ندارد و با فراخوان‌های قانونی این واحد تولیدی به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

مالک جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت انجام داد و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام بود، با پیگیری های بعدی و همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقد پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است.

این کارخانه کاشی توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشکست شد ، تا آنجا که نه تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی شد بلکه برخی از تجهیزات توقیف و تملک شد و به فروش رسید.

مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم برای راه اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان » برخوردار است، برای راه اندازی اولیه از نیروی هایی که سابق در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بودند، دعوت به کار کرد و زمینه اشتغال برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار متر مربع کاشی را اعلام کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها