راستینه: قانون عفاف و حجاب به زودی ابلاغ می‌شود

کد خبر: 1290905

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد که لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ است.

راستینه: قانون عفاف و حجاب به زودی ابلاغ می‌شود

«احمد راستینه» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در نخستین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم اظهار کرد: چند اولویت در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم مدنظر قرار گرفت که شامل خانواده و جوانی جمعیت، ساماندهی فضای مجازی، ورزش و عفاف و حجاب بود.

وی ادامه داد: قانون جوانی جمعیت بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و در کمیسیون ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت هم در این مجلس پیگیری شد. در کشور ما رهاشدگی عرصه فضای مجازی مشکلاتی را در پی داشته است و باید این فضا ساماندهی شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید هزینه بدهیم و کارهای انقلابی و فرهنگی انجام دهیم؛ برای بهبود وضع فرهنگی باید همگی پای کار باشیم.

راستینه اذعان کرد: درباره عفاف و حجاب هم از دستگاه‌های متولی دعوت کردیم تا درباره اقدامات خود برای اجرای این قانون به مجلس گزارش دهند. لایحه عفاف و حجاب به مجلس آمد اما ایرادات اساسی داشت که رفع کردیم و امروز تقریباً تمام ایرادات آنان رفع شده است و رایزنی با شورای نگهبان شده و آماده ابلاغ است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند ایراد بود که نقش قانون در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان تضعیف شده بود که نیاز به اصلاح داشت؛ به هر صورت با تأیید شورای نگهبان این قانون برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزیر قبلی ورزش سه کارت زرد از مجلس گرفت و استیضاح وی در مجلس اعلام وصول شد، اما در نهایت دولت خودش تصمیم گرفت که این وزیر را کنار بگذارد و بر این اساس در حوزه ورزش هم مجلس اقدامات نظارتی خوبی انجام داد.

راستینه گفت: سهم فرهنگ از بودجه باید افزایش یابد. در مجلس یازدهم نمایندگان نگاه فرهنگی داشتند و لذا همه کمک کردند و باید این نگاه فرهنگی در مجلس آینده هم باشد. سهم فرهنگ از بودجه نیم درصد به ۳ درصد در مجلس یازدهم افزایش پیدا کرد که باید این نگاه در مجلس بعدی تداوم داشته باشد.

مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها