مهدی آیتی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصطلاح طلبان و چهره‌هایی که دیگر کاریزماتیک نیستند

کد خبر: 1293036

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اوضاع کنونی با سال ۷۶ و حتی ۹۲ فرق کرده است. زمانی بود که برخی افراد در میان جامعه نفوذ داشتند اما حالا چنین نفوذی وجود ندارد.

اصطلاح طلبان و چهره‌هایی که دیگر کاریزماتیک نیستند

گروه سیاست سایت فردا: کمتر از یک ماه تا انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری زمان باقی است و این پرسش وجود دارد که آیا فضای سیاسی و اجتماعی انتخاباتی شده یا خواهد شد؟

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برای آنکه مشارکتی بالا در انتخابات رقم بخورد، نیاز به یک آشتی ملی داریم. آشتی ملی مسئله بسیار مهمی است که می‌تواند فضای سیاسی کشور را پر نشاط کند. از سوی دیگر باید همه خود را موظف بدانند که هم به آرمان‌های اولیه انقلاب برگردند و هم قانون اساسی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان انتظار داشت که عدالت و آزادی به معنای واقعی اجرا شود. اگر چنین نشود انتظار می‌رود که رادیکالیسم بیش از پیش گسترش یابد و حلقه‌های مدیریتی تنگ‌تر شود. نباید در کشور دوقطبی ایجاد شود به این معنی که جامعه به خودی و غیرخودی تقسیم شود. اگر چنین فضایی به وجود آید، طبیعتا فضای سیاسی و انتخاباتی هم پر شور می‌شود».

او ادامه داد: «به هر حال در این چهل پنجاه روز شاید نشود همه آنچیزی که ذکر شد، محقق شود و به نظرم هنوز شرایط برای آشتی ملی مهیا نیست».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون‌ مردم از شرایط کنونی رضایت ندارند و وضعیت چندان مساعد نیست. در این شرایط مردم شخص یا اشخاصی را به عنوان چهره‌های کاریزماتیک نمی‌پذیرند. حتی به نظر من چهره‌هایی مانند آقایان خاتمی، لاریجانی، روحانی، ناطق نوری، مطهری و دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو هم برای مردم کاریزمایی ندارند و نمی‌توانند تنور انتخابات را داغ کنند».

آیتی در پایان گفت: «مگر در همین انتخابات اخیر مجلس لیست آقای علی مطهری به قدر وارد کردن یک نفر به مجلس موفق بود؟ نبود زیرا مردم این افراد اقبالی در میان مردم ندارند. اوضاع کنونی با سال ۷۶ و حتی ۹۲ فرق کرده است. زمانی بود که برخی افراد در میان جامعه نفوذ داشتند اما حالا چنین نفوذی وجود ندارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها