مظلوم کیست، روحانی یا مردم !؟/ آقای دکتر خرازی خسته نباشید!

کد خبر: 553159

مناظره جنجالی صادق خرازی و حسین شریعتمداری در برنامه نگاه یک و توافق جدید ایران و سوریه در خصوص صنعت هسته ای مهم ترین موضوعاتی بود که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند.

مظلوم کیست، روحانی یا مردم !؟/ آقای دکتر خرازی خسته نباشید!
سرویس سیاسی فردا: مناظره جنجالی صادق خرازی و حسین شریعتمداری در برنامه نگاه یک و توافق جدید ایران و سوریه در خصوص صنعت هسته ای مهم ترین موضوعاتی بود که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند. بخشی از این نظرات را در ادامه می خوانید:
توليد ايزوتوپهاي پايدار در ايران
بعیدی نژاد حمید بعیدی نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: در اعماق صد متري زير زمين در كوير در تاسيسات فردو كه برخي فكر مي كنند تعطيل است، يك زير ساخت هسته اي در همكاري نزديك ميان دانشمندان ايراني و روسي در حال احداث ميباشد كه با تكميل به يكي از مهمترين شاخه هاي پيشرفته صنعت هسته اي ايران مبدل خواهد گرديد.
كاخ كرملين نيز در بيانيه اي كه روز جمعه پريروز در آستانه ديدار سه جانبه روساي جمهوري ايران، روسيه و آذربايجان صادر كرده است بر اهميت همكاري دو كشور ايران و روسيه در خصوص توليدهاي ايزوتوپهاي پايدار در سايت هسته اي فردو تاكيد كرده است.
ايزوتوپهاي پايدار دسته اي از مواد هسته اي هستند كه با برخي تغييرات نسبت به مواد هسته اي موجود در طبيعت پديد مي آيند و مصارف مهمي در صنايع گوناگون و كاربردهاي متعدد در درمان و علم پزشكي دارند. در دنيا فقط چندين كشور هستند كه به توليد اين ايزوتوپهاي پايدار مي پردازند. كشور ما نيز هر ساله براي تامين نيازهاي صنعتي و درماني كشور دهها ميليون دلار براي واردات اين ايزوتوپهاي پايدار هزينه مينمايد.
با توليد ايروتوپهاي پايدار در سايت فردو نه تنها ايران از واردات اين مواد مستغني ميشود بلكه خود به كشور صادر كننده اين مواد هسته اي در دنيا تبديل ميگردد. توليد ايزوتوپهاي پايدار در ايران قرار است از طريق بكارگيري چند صد سانتريفيوژ مدرن انجام گيرد، توليد سانتريفيوژهايي كه در كشورمان بومي شده است و دانشمندان هسته اي كشورمان با همكاري دانشمندان روسي براي اولين بار اين فن آوري را علاوه بر انجام غني سازي، با انجام تغييراتي براي توليد ايزوتوپهاي پايدار بكار خواهند گرفت.
در كنار توليد اين مواد در اين تاسيسات، سايت هسته اي فردو بدليل ويژگيهاي منحصر بفرد فني خود محل مناسبي براي تحقيقات و آزمايشات بسيار پيشرفته فيزيك هسته اي ميباشد. بر همين اساس قرار است از طريق همكاريهاي بين المللي سايت فردو به يك مركز توسعه و تحقيقات عالي فيزيك هسته اي مبدل شود. مذاكرات مقدماتي اين امر با كشورهاي پيشرفته صنعتي هسته اي جهان از جمله كشورهاي اروپايي در جريان ميباشد كه اميد است در آينده اي نزديك وارد مرحله اجرايي شود.
مظلوم کیست، روحانی یا مردم !؟
رضا سراج رضا سراج ، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: مقدمه:
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور می‌گوید : «روحانی مظلوم‌ترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی است.»
مظلومیت‌های مردم در دولت روحانی‌‌:
بنا بود همه تحریم‌ها لغو شود که نشد.
قرار بود اشتغال جوانان حل شود که نشد.
قرار بود 100روزه مشکلات حل شود که نشد.
برجام باید هر روز گشایش‌ می‌داشت که نداشت.
بنا بود چرخ اقتصاد برای عبور از رکود بچرخد که نشد.
6150 وعده اقتصادی انتخاباتی داده شد که عملی نشد.
بنا بود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد که نشد.
با فساد فیش‌‌ها باید برخورد می‌شد که نشد.‌
قرار بود نظام اداری اصلاح شود که نشد.
بنا بود درآمد مردم سرشار شود که نشد.
نتیجه:
بنابراین آقای روحانی مظلوم نیست، مظلوم مردمی هستند که چشم به کلید تدبیر داشتند و به امیدهای کاذب (150 وعده اقتصادی) دل بستند.
همگام با دشمن
مجتبی امانی مجتبی امانی، رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر در کانال تلگرامی خود نوشت: بعد از گذشت حدود سه سال و نیم از سفر جناب آقای احمدی نژاد به قاهره، مجددا فیلم کوتاهی از اقدام فردی که قصد حمله به ایشان را داشت؛ در فضای مجازی و کانال های منتسب به مدعیان اصلاحات منتشر شد.
این اتفاق در مراسم جشن ملی کشورمان در 19بهمن 1391 در محل اقامتگاه رخ داد. این جشن با حضور جناب آقای احمدی نژاد که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به قاهره سفر کرده بودند؛ برگزار شده بود. فردی که قصد تهاجم داشت؛ یک جوان حدود 25 ساله بود که قبل از هرگونه اقدامی، توسط محافظین مهار شد.
اطلاع داشتیم سعودی ها تدارک زیادی برای حمله به احمدی نژاد در مکان های مختلف و حاشیه سازی برای سفر را داشتند؛ ولی به جز این اقدام بی ثمر، هیچ موفقیت دیگری نداشتند.
این فیلم بوضوح نشان می دهد که این موضوع یک اقدام فردی بوده و در مقابل آن ده ها فیلم و عکس وجود دارد که نشان دهنده صحنه های بی نظیر عشق و محبت مردم مصر نسبت به ریاست جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نماد کشور اسلامی ایران در این سفر تاریخی است.
مراسم جشن بدون آنکه تاثیری از این اقدام داشته باشد؛ بصورت عادی ادامه یافت. سخنرانی آقای رفاعه طهطاوی، رییس دیوان ریاست جمهوری مصر که به نمایندگی مرسی در مراسم حاضر شده بود و آقای احمدی نژاد، با شکوه فراوان و در جمع دو هزار میهمان برگزار شد و بارها با تشویق پرشور آنها همراه بود. رفاعه طهطاوی که هم اکنون در زندان است؛ آنچنان با حماس و هیجان از ایران و انقلاب اسلامی و امام دفاع کرد که سخنرانی پرشور او بسیار شنیدنی است.
این میهمانان، جمعی از نخبگان مصری و سفرا و مسوولین دولتی مصر بودند و ده ها دوربین فیلمبرداری و عکاسی، شکوه لحظات تاریخی حضور رییس جمهور ایران را در مصر به تصویر کشید که بصورت زنده و یا بارها در برنامه های خبری و تحلیلی بازنشر شد.
حضور علاقمندان کشورمان در زمان حضور ایشان در بارگاه راس الحسین علیه السلام و حضرت زینب علیها سلام و شعارها و احساسات مردمی برای حمایت از انقلاب اسلامی و ایران، از جمله صحنه های فراموش نشدنی است که شاهد آن بودم.
آقای احمدی نژاد در همه اماکن عمومی به میان مردم می رفت و مردم عادی با او مصافحه و روبوسی می کردند و عکس های منتشر شده، گویی چنین روابط صمیمانه ای بین نماینده عالی جمهوری اسلامی ایران و مردم مصر بود.
واضح بود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به شدت از هرگونه تحول و نزدیکی بین ایران و مصر و حضور احمدی نژاد در قاهره وحشت داشتند و هرطور شده دنبال حاشیه سازی برای این روابط بودند.
به ‌جز مغرضین و دشمنان، کسی اقدام این فرد تحریک شده را بازتاب نداد. دشمنان عزت ایران هم که می خواستند از این کاه کوهی بسازند؛ به علت عظمت این مراسم، موفق نشدند.
تعجب آور است که برخی از شبکه های مجازی مدعی اصلاحات، این فیلم را تحت این عنوان نشر می دهند که گویا سندی برای خدشه دار شدن عزت ایرانی پیدا کرده اند. در واقع آن ها به علت تنگ نظری های جناحی، قطعه پازل دشمنان را تکمیل می کنند. آنها به عمد یا سهو، همدست عربستان در ابراز دشمنی با جمهوری اسلامی ایران هستند؛ هرچند بهانه آنان مخالفت با رییس جمهور سابق کشورمان باشد.
در زمان این جشن، دو سال از پیروزی انقلاب ناتمام مردم مصر گذشته بود و موسسات بازمانده از نظام مبارک، نهایت تلاش خود را داشتند که حرکت انقلاب مردم مصر را متوقف کنند. آنها پنج ماه بعد موفق شدند محمد مرسی رییس جمهور منتخب مردم مصر را سرنگون کنند؛ اما استقبال وسیع مردم مصر و نخبگان این کشور از رییس جمهور کشورمان نشان داد که دو کشور بزرگ ایران و مصر، ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند. یکی از دلایل همکاری عربستان و آمریکا در سقوط مرسی نیز وحشت آنان از تحقق این همکاری بود.
پر طاووس قشنگ است...!
حسین شمسیان حسین شمسیان ، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان نوشت: مناظره بین آقای دکتر صادق خرازی و آقای حاج حسین شریعتمداری نماد دو جریان اندیشه ای و بالاتر از آن،نماد دو جریان «تربیتی» است.
حتی اگر این مناظره هیچ نتیجه ای در اثبات حقانیت گفتمان حزب الله و بی نتیجه بودن برجام پر خسارت نداشت،میتوان با قاطعیت تنها و تنها یک نتیجه برای آن نظر گرفت که همانا نشان دادن منطق و تربیت اصلاح طلبان است.منطقی که هر قدر هم تلاش می کنند باطن خود را پنهان کنند،بازهم به اصل خود باز میگردند و آنچه ناروا ناشایست است،بر زبان می آورند
حقیقتا جز این هم انتظاری نیست وقتی رئیس جمهور منتقدان را به جهنم حواله می دهد،طبیعی است که رئیس حزب جوانان اصلاح طلب،حاج حسین را به توده ای ها تشبیه کند و حتی لهجه او در ادای کلمه «شلیک»را مورد تمسخر قرار دهد.
آقای دکتر خرازی خسته نباشید!
متاسفم برای کشورم که سالها چون شمایی دیپلمات و نماینده اش در سازمان ملل بوده، این تربیتتان است و آن هم اوج هنر دیپلماسیتان که حقیرانه ترین نامه تاریخ انقلاب را به بوش نوشتید
تهران چگونه پایتخت شد؟
عبدالله شهبازی عبدالله شهبازی ، تاریخ نگار نوشت: کریم خان زند ابتدا تهران را پایتخت قرار داد و دستور داد قلعه تهران را، که در زمان شاه طهماسب صفوی احداث شده و اشرف افغان خرابش کرده بود، بازسازی کنند. این قلعه با ۱۱۴ برج بنام تعداد سوره‌های قرآن در ۱۱۷۴ ق./ ۱۷۶۰ م. به اتمام رسید. ولی کریم خان در سال ۱۱۸۰/ ۱۷۶۶ پایتخت را به شیراز منتقل کرد.
آقامحمد خان قاجار در ۱۶ جمادی‌الاول ۱۱۹۸ ق./ ۷ آوریل ۱۷۸۴ عازم فتح قلعه تهران شد و در تجریش مستقر شد و در ماه شعبان بعلت مقاومت شهر محاصره را رها کرد. فرماندهی دفاع از تهران را حاکم تهران، غفور خان سوادکوهی و پس از فوت او برادرزاده‌اش محمد خان، به دست داشتند.
در محاصره دوم، مجنون خان پازوکی، سردار آقامحمد خان،‌ در ۱۶ جمادی‌الاول ۱۱۹۹/ ۲۷ مارس ۱۷۸۵ موفق به فتح تهران شد. آقامحمد خان در ۴ ذیقعده از همدان وارد تهران شد و دستور داد اعیان تهران را که با زندیه همراهی کرده بودند کور و مثله کنند. از جمله، مهدی خان، پسر محمد خان سوادکوهی، و عمو و عموزاده او کور شدند.
آقامحمد خان کمی بعد در ۱۱ جمادی‌الاول ۱۲۰۰ ق./ ۱۲ مارس ۱۷۸۶ م. (در آستانه عید نوروز ۱۱۶۵ ش.) در تهران تاجگذاری کرد و قاسم خان دولو قاجار را بعنوان کوتوال تهران منصوب نمود. از این زمان تهران پایتخت آقامحمد خان بود.
واکنش به مناظره شریعتمداری و خرازی
مهدی محمدی مهدی محمدی ، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: مناظره ميان حاج حسين شريعتمداري و صادق خرازي براي من كه گفت وگو با "تير و طايفه سياسي آقاي خرازي" را چند باري تجربه كرده ام حاوي يك درس ويژه بود. خرازي در مقابل حاج حسين حتي حرفي پيش افتاده هم براي زدن نداشت منتها يك چيز را به خوبي آشكار كرد و آن ماهيت عصبي، كينه توز و بسيار افراطي اين جماعت است. در مقابل دشمن ذليل و در مقابل دوستان هتاك و دريده اند. ژست ديپلماسي مي گيرند و كت و شلوارهاي آنچناني مي پوشند اما در واقع چيزي بيش از مشتي شعبان بي مخ مجيزگوي امريكا نيستند. حمله كنندگان به خيمه حسين بن علي در عاشوراي ٨٨ را دوست خود مي خوانند اما به نماينده رهبري كه مي رسد ياد توده اي ها مي افتند!
خلاصه اينكه اگر حاصل مناظره پايان ژست گرفتن هاي آقاي خرازي و الحاق رسمي او به "رفقاي نتانياهو در تهران" باشد، ما را بس است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها