کواکبیان خواستار به جریان افتادن مصوبه مجلس هشتم شد

کد خبر: 655468

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار به جریان افتادن مصوبه مجلس هشتم درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار به جریان افتادن مصوبه مجلس هشتم درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 فروردین ) قوه مقننه با استناد به اصل 50 قانون اساسی و در اخطاری با خطاب قرار دادن علی لاریجانی رئیس جلسه، گفت: با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان گفته‌اند که در شیوه نام نویسی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری همه ما مقصر هستیم و شما اظهار داشتید در مجلس هشتم براساس پیشنهادات بنده در تعریف رجال سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر گفتیم شرایط به چه نحو است البته بنده درمجلس دهم نیز 5 بار دراین خصوص تذکر دادم که دولت لایحه جامع انتخاباتی ارائه دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در یکی از بندهای سیاست کلی ذکر کرده که باید شورای نگهبان شاخص‌ها را مشخص کند، بنده می‌گویم اگر مجلس در این رابطه قانونی تصویب کرده؛ چرا در این خصوص پیگیری انجام نشده تا مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را به جریان بیندازد. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مصوبه‌ای در مجلس درباره همین موضوع داشتیم که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد؛ اما 8 سال است این مصوبه گرد و خاک می‌خورد، با توجه به اینکه مجلس در رأس امور است باید مصوبه مذکور در مجمع به جریان بیفتد تا آنچه که اتفاق افتاده وهن نظام نشود که یک لشگر بخواهند تقاضای رئیس‌جمهور شدن داشته باشند. علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: مصوبه در خصوص تعریف رجل سیاسی در مجلس هشتم وجود دارد، همچنان که عرض کردم شورای نگهبان اعلام کرد ما همه متن را در این رابطه قبول داریم، این موضوع را آیت الله جنتی نیز به بنده گفت ما این موضوع را به صورت آیین‌نامه اعمال می‌کنیم و ما می‌خواستیم کار انجام شود که انجام نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها