انتقاد ارگان کارگزاران از ترکیب دولت دوازدهم!

کد خبر: 699559

شنیده ها حاکی از آن است که تغییرات اندک دولت از هم اکنون با انتقادات جبهه اصلاحات مواجه شده است. اصلاح طلبان معتقدند این تغییرات متناسب با رای و بدنه اجتماعی روحانی در انتخابات اردیبهشت نبوده است.

انتقاد ارگان کارگزاران از ترکیب دولت دوازدهم!
سرویس سیاسی فردا: نشریه سازندگی که ارگان رسمی حزب کارگزاران است در آخرین شماره خود خبر داد: برخلاف پیش بینی های اولیه دولت دوازدهم تفاوت چندانی با دولت یازدهم نخواهد داشت اما قدرت حزب اعتدال و توسعه بیشتر می شود.
انتقاد ارگان کارگزارن از ترکیب دولت دوازدهم!
این هفته نامه در گزارشی می نویسد: با وجود انتظار افکار عمومی برای تغییر محسوس دولت دوم روحانی نسبت به دولت اول به نظر می رسد بخش عمده ای از کابینه تثبیت شده است.
به جز محمدجواد ظریف در مقام وزارت خارجه، حسن قاضی زاده هاشمی در مقام وزارت بهداشت، بیژن نامدار زنگنه در مقام وزارت نفت که به عنوان ژنرال های مورد تایید اصلاح طلبان هم بودند تثبیت رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور و سید محمود علوی به عنوان وزیر اطلاعات قطعی است و بدین ترتیب بخش سیاسی دولت دست نخورده باقی می ماند.
در بخش اقتصادی محمد نهاوندیان وزیر اقتصاد می شود و محمد شریعتمداری وزیر صنعت و تجارت اما محمد باقر نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه بودجه و سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی باقی می مانند. عباس آخوندی نیز در وزارت راه و شهرسازی ابقا می شود. محمود حجتی و چیت چیان نیز در همان سمت قبلی باقی خواهند ماند.
در بخش فرهنگی سید عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی وزیر می شود، نیلی منفرد وزیر علوم و تحقیقات و فناوری می شود و جمشید انصاری رئیس فعلی سازمان امور اداری و استخدامی وزیر آموزش و پرورش می شود.
در بخش اجتماعی سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان ملی جوانان خواهد شد و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش خواهند ماند همچنان که علی ربیعی وزیر کار می ماند.
اما تحول مهم تر انتصاب محمود واعظی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور است. واعظی در وزارت ارتباطات عملکرد قابل دفاعی داشته است. بدین ترتیب به نظر می رسد که میانگین سنی دولت تغییر چندانی نکند و با وجود وعده جوان تر شدن تنها محمد رضا نعمت زاده از دولت خارج می شود. مشارکت زنان در دولت دوازدهم نیز از حد کنونی تجاوز نخواهد کرد و هیچ زنی وزیر نخواهد شد.
به نظر می رسد دولت دوم روحانی بیشتر به دولت حزب اعتدال و توسعه شبیه خواهد بود زیرا پست های کلیدی سیاسی و اقتصادی در اختیار این حزب قرار خواهد گرفت. گفته می شود مرتضی بانگ که رئیس هیئت اجرائیه این حزب و نزدیک به اصلاح طلبان بود اخیرا برکنار شده است. سازندگی در همین رابطه می نویسد: شنیده ها حاکی از آن است که تغییرات اندک دولت از هم اکنون با انتقادات جبهه اصلاحات مواجه شده است. اصلاح طلبان معتقدند این تغییرات متناسب با رای و بدنه اجتماعی روحانی در انتخابات اردیبهشت نبوده است. از هم اکنون روشن است که هیچ یک از تغییرات کابینه به جز تغییر رئیس دفتر رئیس جمهور کلیدی نیست. دولت دوازدهم از این جهت به رئیس مجلس دهم نزدیک تر است تا اصلاح طلبان و ترکیب کابینه به سوی اصولگرایان معتدل است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها