درگیری نمایندگان اراک و قم در مجلس

کد خبر: 718320

نمایندگان مردم اراک نسبت به تلاش نمایندگان قم برای انتزاع محلات و دلیجان از اراک و الحاق به قم اعتراض کردند.

خبرگزاری مهر:نمایندگان مردم اراک نسبت به تلاش نمایندگان قم برای انتزاع محلات و دلیجان از اراک و الحاق به قم اعتراض کردند.
در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک گفت: بر اساس اخبار موجود عده ای تلاش دارند که شهرستان محلات و دلیجان را از استان مرکزی جدا کرده و به استان قم الحاق کنند.

وی با بیان اینکه استان قم از همان زمان که استان شد از شاخص های تقسیمات کشوری برخوردار نبود، گفت: این درست نیست که عده ای صاحب نفوذ قطب های اقتصادی و صنعتی یک استان را جدا و به استان های دیگر الحاق کنند. وی با اشاره به اعتراض مردم دلیجان و محلات به این موضوع گفت: مردم قصد تجمع داشتند اما با آنها صحبت کردیم، در صورت اجرای این طرح تبعات اقتصادی و اجتماعی آن بر عهده دولت است. در ادامه احمد امیرآبادی نماینده مردم قم گفت: در تذکر آقای کریمی تلویحا نسبت به نمایندگان مردم قم مسائلی مطرح شد، تقسیمات کشوری به عهده وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی است. نماینده مردم قم ادامه داد: نمایندگان قم به اتفاق نماینده دلیجان و محلات بنا به درخواست مردم محلات و دلیجان نامه ای خدمت معاون اول رئیس جمهور نوشتیم و خواستار بررسی این موضوع شدیم ایشان هم نامه ای به وزیر کشور جهت این موضوع نوشتند. وی تصریح کرد: این بحث مطالعه شده است، اکثریت مردم، ائمه جمعه و شورای شهر موافق این موضع هستند و طومارهای زیادی نسبت به این موضوع نوشتند. در ادامه مهدی مقدسی نماینده دیگر مردم اراک در مورد این موضوع گفت: تقسیمات کشور قانون دارد، انتزاع محلات از اراک و انتقال به قم سه بار در دهه ۷۰ مطرح شده و هر سه بار عنوان شده است که بهتر است استان قم یک استان خاص بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها