سود اصلی افزایش قیمت ارز و سکه در جیب دلالان

کد خبر: 760995

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فقط دلالان از افزایش قیمت ارز و سکه سود می‌کنند.

سود اصلی افزایش قیمت ارز و سکه در جیب دلالان

خانه ملت: علی‌اکبر کریمی با انتقاد از افزایش بی‌رویه در قیمت سکه و ارز، اظهار داشت: وضعیتی که امروز در قیمت سکه و ارز شاهدیم به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و بانک مرکزی باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح وضع موجود را ساماندهی کند.

وی با تأکید بر اینکه نوسان موجود در قیمت ارز و سکه به نفع مصرف‌کننده و اقتصاد کشور نیست، اضافه کرد: افزایش افسارگسیخته قیمت سکه و ارز فقط به نفع دلالان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از مردم برای جلوگیری از خرید سکه و ارز، تأکید کرد: ما در مجلس حتما موضوع افزایش بی‌رویه قیمت سکه و ارز را پیگیری و به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کریمی اضافه کرد: باید مشخص شود که بانک مرکزی چه سیاست‌هایی برای اداره بازار پولی و ارزی دارد؛ چرا هنوز نمی‌توانیم سیاست‌های مناسبی در این حوزه اتخاذ کنیم؟

وی، یکی از دلایل افزایش حبابی قیمت ارز و سکه را نبود نظارت مستمر و جدی بانک مرکزی بر این بازار دانست و متذکر شد: بانک مرکزی ابزارهای قانونی و خوبی از طریق مصوبات مجلس برای نظارت بر شبکه پولی و مالی، به‌خصوص در حوزه سکه و ارز در اختیار دارد که ضروری است از این ابزارها برای مهار بازار استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت بر بازار تسلط دارد و خصوصی‌سازی به معنای واقعی محقق نشده، نمی‌توان بازار را به دور از شوک‌های قیمتی در ارز و سکه شاهد بود، البته معتقدم بالا رفتن قیمت سکه و ارز موجب رکود و در نتیجه تورم بیشتر می‌شود که آثار آن بر اقتصاد کشور بلندمدت خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها