انتقال روحانی با بالگرد نظامی ارتش سوئیس +تصاویر

کد خبر: 839681

رئیس جمهور از فرودگاه زوریخ با بالگرد‌های نظامی AS ۵۳۲ به محل استقرارش منتقل شده است.

انتقال روحانی با بالگرد نظامی ارتش سوئیس +تصاویر

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (۱۱ تیر ۱۳۹۷) برای انجام دو سفر اروپایی به سوئیس و اتریش، وارد فرودگاه زوریخ شد.

مراسم استقبال رسمی نیز بلافاصله توسط "الن برسه" رئیس‌جمهور سوئیس انجام گرفت و دو طرف پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیئت‌های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

اما نکته قابل توجه در این مراسم حضور همزمان ۴ بالگرد نظامی AS۵۳۲ نیروی هوایی ارتش سوئیس بود که در تصاویر منتشر شده خودنمایی می‌کردند. این بالگرد‌ها در فرودگاه زرویخ مستقر شده بودند.

۴ فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش سوئیس در تصویر دیده می‌شود

دقایقی بعد و پس از اتمام مراسم استقبال رسمی، این بالگرد‌ها رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را به محل استقرار منتقل کردند.

** بالگرد A۶۵۳۲ را بشتر بشناسید

این بالگرد با نام کامل Eurocopter AS۵۳۲ Cougar در سال ۱۹۷۷ و توسط کمپانی بالگردسازی اروپا یعنی یوروکوپتر ساخته شد. نخستین پرواز این بالگرد در فرانسه به ثبت رسیده و پس از آن، این بالگرد در کشور‌های بلغارستان و ترکیه پرواز کرده‌اند.

این بالگرد، غیر از نیروی هوایی ارتش سوئیس در بسیاری از کشور‌ها از جمله، آلمان، شیلی، عربستان سعودی، اسپانیا، اسلونی مورد استفاده قرار گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها