دستور ویژه روحانی در واکنش به بازگشت ۱۴ مدیر دولتی

کد خبر: 850660

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: رئیس‌جمهور به آقای سیف گفته است مدیری که به خاطر پول بازنشسته شده است به درد مدیریت در نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورد.

دستور ویژه روحانی در واکنش به بازگشت ۱۴ مدیر دولتی

خبرگزاری مهر: محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور در خصوص دستور ویژه رئیس جمهور در واکنش به خبر «بازگشت ۱۴ مدیر پس از دریافت پاداش پایان خدمت ۸۰۰ میلیونی» گفت: طبق اظهاراتی که از یکی از اعضای هیئت دولت شنیدم، پس از آنکه مصاحبه بنده در این خصوص منتشر شده است، آقای روحانی رئیس جمهور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بودند و به مسئولان، وزرای مربوطه، رئیس کل بانک مرکزی گفته بودند که حضور این افراد مجدداً در جرگه دولت با توجه به اینکه نتوانستند از منابع مالی که بر اساس قانون به آن‌ها اختصاص یافته بگذرند، کارآمد نخواهد بود.

وی افزود: آقای رئیس جمهور گفته بود که مدیری که به خاطر پول بازنشسته شده است به درد مدیریت در نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگویش با یکی از مقامات دولت در این خصوص بیان کرد: موضوعی که برای ما مهم و جالب بود، این بود که آیا برای بازگشت به کار این مدیران بازنشسته همه ارکان دولت موافقت داشتند یا خیر؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد بازگشت برخی از مدیران بازنشسته پس از دریافت پاداش پایان خدمت گفت: در ادامه صحبت‌هایی که در خصوص بازنشستگان پایان سال ۹۶ که با توجه به تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ پاداش آن‌ها تغییر می‌کرد، بسیاری از مدیران درخواست بازنشستگی دادند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آمار دیوان محاسبات، ۱۳۵۲ مدیر بر این اساس درخواست بازنشستگی دادند و ۱۱ نفر از آن‌ها علی رغم اینکه بازنشسته شده بودند و رقم‌های بالایی را به عنوان پاداش بازنشستگی دریافت کرده بودند، مجدداً سرکار بازگشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارداشت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، تعدادی از آن‌ها از بدنه دولت خارج شدند و به قراردادهایشان خاتمه داده شد. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بقیه این افراد نیز از بدنه دولت خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسینی، پیشتر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پرداخت پاداش بازنشستگی به برخی مسئولان دولتی در اواخر سال ۹۶ گفته بود: یکسری گزارشات به دست ما رسیده است که تعدادی از برخی مدیران ارشد با ارقام بالای ۸۰۰، ۷۰۰ و۵۰۰میلیون تومان پاداش پایان خدمت، طبق قانون سال ۹۵ بازنشسته شده اند که حقشان هم بوده و درست هم بوده است، اما دریافت این مبالغ و بازگشت به مسئولیت قبلی جای بحث است. این افراد حدود ۱۴-۱۳ نفر هستند و همه در سطح مقامات کشوری هستند، که تعدادی از آن‌ها در بانک مرکزی، تعدادی در شرکت ملی نفت و یکی دو نفر از جا‌های دیگر هستند. اگر مدیری فکر می‌کند در نظام جمهوری اسلامی به وجودش تا این حد نیاز است، باید از ما به تفاوت پاداش بازنشستگی طبق قانون بودجه سال۹۵، ۹۶ و ۹۷ بگذرد اگر نمی‌توانند از ۳۰۰-۲۰۰ میلیون بگذرند، پس چطور شهدا از جانشان گذشتند؟ چگونه ما امروز دم از شهدا می‌زنیم؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها