پیرهادی: باید به برخی مسئولان گفت تا آخر عمربه صندلی نچسبید

کد خبر: 877034

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت:جوان‌گرایی از محور‌های اساسی نواصولگرایی است.

پیرهادی: باید به برخی مسئولان گفت تا آخر عمربه صندلی نچسبید

خبرگزاری تسنیم: محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت صبح امروز در نشست خبری رونمایی از مانیسفت نواصولگرایی گفت: ما اصولگرا‌ها در خود انتقادی نسبت به چهره‌ها، حاکمیت و نهاد‌های دلبسته با آن مشکل داریم، اما نو‌اصولگرایی می‌گوید "از خود انتقادکن"

وی با بیان اینکه باید با شیوه‌های مختلف خود انتقادی کرد، یادآور شد: شهید مطهری درباره امام‌خمینی (ره) فرمود: امام مومن به خدا، راه، هدف و مردم بود. آیا امروز جریانات سیاسی به مردم مومن‌اند یا مردم را ابزار می‌دانند؟ امام (ره) معتقد بود مردم محور مسائل‌اند. باید به مردم باور داشت.

پیرهادی ادامه داد: "جوان‌گرایی" از محور‌های اساسی نواصولگرایی است. باید از برخی مسئولین درخواست کرد که مسئولیت بس است، شما سالیان سال زحمت کشیده به منزل تشریف ببرید و در کنار خانواده باشید؛ تا لحظه آخر عمر نباید این صندلی را چسبید.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: باید به نسل جوان فرصت داده شود تا خود را نشان دهند، از نهاد نظامی گرفته تا سیاسی و اجتماعی. هر جا به جوانان اعتماد کردیم، نتیجه خوب گرفتیم. یکی از کار‌هایی که نواصولگرایی می‌خواهد انجام دهد این است که به جوانان کارآمد و با نشاط فرصت داده شود تا به میدان بیایند. نواصولگرایی به دنبال این است که نگاه بالا به پایین تغییر کند.

وی افزود: یکی دیگر از ضروت‌ها در نو اصولگرایی مسئله بازگشت به اسلام است. همه اسلام پیاده نمی‌شود. مثلا در امر به معروف و نهی از منکر آن را تنزل دادیم به مسایل ظاهری و فقدان امر به معروف مردم به حاکمیت دیده می‌شود. در بسیاری از دستگاه‌های حاکمیتی اشکالاتی وجود دارد و مردم و نخبگان می‌بینند، چرا چیزی در این باره نمی‌گویند؟ باید گفته شود مرز انتقاد به حاکمیت و اشکالات وارد به آن را اصلاح کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها