انتقاد آیت الله علوی گرگانی از معماری غیر اسلامی شهر‌ها

کد خبر: 886341

مرجع تقلید شیعه از معماری غیر اسلامی شهر‌ها انتقاد کرد و گفت: اصلاح نحوه شهرسازی در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتقاد آیت الله علوی گرگانی از معماری غیر اسلامی شهر‌ها

خبرگزاری ایسنا: آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای سازمان نقشه برداری کشور در قم عنوان کرد: موضوع نقشه برداری بسیار با اهمیت است و بسیاری از برنامه‌های کلان کشور نیز بر اساس این نقشه‌ها تنظیم می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان نقشه برداری کل کشور، افزود: البته در سالیان قبل کم‌کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و باید مسئولان بیشتر به امر توسعه شهری توجه کنند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به این‌که «در سال‌های گذشته، گنبد و گلدسته حرم ائمه مطهر در شهر‌های قم و مشهد، اولین چشم اندازی بود که هر مسافری آن را می‌دید»، گفت: متاسفانه به علت برنامه ریزی‌های نادرست و ساخت و ساز در اطراف حرم ائمه در این شهرها، بارگاه ائمه‌ی مطهر به حاشیه رفته و رویت پذیری‌اش را نیز از دست داده است.

وی با بیان این‌که «تنظیم درست و دقیق نقشه برداری‌های شهر‌ها وسیله تحقق عدالت اجتماعی است»، ادامه داد: توسعه آپارتمان نشینی سنخیتی با معماری اسلامی ندارد و به دلیل یکسان نبودن شرایط برای ساکنین این نوع ساختمان‌ها، موجب از بین رفتن عدالت اجتماعی می‌شود.

وی با انتقاد از گسترش آپارتمان‌سازی در کشور افزود: باید نوع نقشه ساختمان‌ها و شهر‌ها بر اساس اصول شهرسازی و متناسب با معماری‌های اسلامی و ایرانی باشد، بر همین اساس اصلاح نحوه شهرسازی در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها