توصیه ویژه حاجی بابایی به دولت

کد خبر: 888032

نماینده مردم همدان در مجلس گفت:دولت تاکنون درباره قانون همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان اقدامی نکرده است.

توصیه ویژه حاجی بابایی به دولت

باشگاه خبرنگاران جوان: حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورا اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی، کارکنان دولت و بازنشستگان با درآمد ثابت، بیش از هر زمان از نظر اقتصادی آسیب پذیر شده‌اند، افزود: درباره لزوم تسریع در اجرایی نمودن ماده ۲۹ و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، خرداد ماه امسال با رئیس جمهور مکاتبه شده است و رونوشت نامه رئیس جمهور به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تیرماه وصول شده است، اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه به ایجاد سامانه‌ای برای شفاف‌سازی حقوق مدیران ومسئولین تصریح دارد و ماده ۳۰، لزوم اقدام دولت برایهمسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان کشور و لشکری را مورد تاکید قرار داده است.

حاجی بابایی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان انتظار این بود که این قانون هرچه سریعتر اجرایی شود، اما در این زمینه شاهد، روند خوبی نیستیم.

وی بیان داشت: در وضعیت نوسانات بازار ارز، مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با درآمد ثابت، بیش از هر زمان از نظر اقتصادی آسیب پذیر شده‌اند، که باید محور توجه برنامه‌ها و قوانین دولت و مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان علاوه بر هزینه‌های معمول زندگی ناگزیر هزینه‌های دیگری مانند، تحصیل یک یا چند فرزند دانشجو و ازدواج آن‌ها و هزینه‌های درمان که غالبا بیمه‌های لازم و پاسخگو را هم ندارند را به عهده دارند، که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این موارد هرچه سریع‌تر در دستور کار دولت قرار گیرد، زیرا افزایش رضایت شاغلین و بازنشستگان یکی از عوامل تامین کننده بهداشت روانی است که نتیجه منجر به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه خواهد شد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه باید مجلس و دولت برنامه‌های خود را به سمت ارائه خدمت به مردم سوق دهند و پاسخگوی مطالبات بحق مردمی باشند.

وی در تبیین این موضوع گفت: در برنامه ششم توسعه کشور، رویکردی جامعه محور دارد که با توجه به مطالعات تخصصی و کارشناسی گسترده که صورت گرفت، تولید و اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری، توجه ویژه به اقشار از قبیل: کارکنان دولت، بازنشستگان، زنان و جوانان، مستمری بگیران، کشاورزان و تولید کنندگان مدنظر بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها