دلایل یک نماینده برای ناامنی سرمایه‌گذاری در بازار ارز

کد خبر: 889063

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دلایل ناامنی سرمایه‌گذاری در بازار ارز را تشریح کرد.

دلایل یک نماینده برای ناامنی سرمایه‌گذاری در بازار ارز

خبرگزاری تسنیم: سیدحسن حسینی‌شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نوسانات موجود در بازار ارز که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته، گفت: نوسانات ایجاد شده در بازار ارز که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته، جدای از علل و عوامل آن، نشان داد که سرمایه‌گذاری در این بخش سودآور نیست.

وی در تشریح یکی از دلایل سودآور نبودن سرمایه‌گذاری در بازار ارز، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بازار ارز، در وهله اول شاید راهی برای حفظ ارزش دارایی‌ها و نقدینگی موجود باشد، اما در بلند مدت فقط موجب سوداگری شده، شاید در تلاطمات بازار موجب افت سرمایه سرمایه‌گذاران شود که در نهایت موجب از دست رفتن سرمایه اولیه نیز در بعضی موارد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به مردم و سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد که به جای سرمایه‌گذاری در بازار ارز، در تولید و صنعتی سرمایه‌گذاری کنند، زیرا از این طریق، همواره سرمایه‌شان حفظ شده و باعث چرخیدن چرخ تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: با توجه به نوسانات شدید در بازار ارز، طی ماه‌های اخیر، شاهد افزایش قیمت‌های کاذب در برخی ارز‌ها بودیم که این مسئله موجب شد، سرمایه برخی کمتر از سرمایه اولیه‌شان شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، یکی دیگر از دلایل ناامن بودن سرمایه‌گذاری در بازار ارز را ثبات نداشتن بازار، افزایش غیرمنطقی قیمت دلار و عدم نظارت دولت بر حفظ تعادل عرضه و تقاضا دانست، خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت دلار ناامنی در بازار سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها