آیا تنها مشکل زنان ورود به ورزشگاه است؟

کد خبر: 892908

عضو فراکسیون بانوان مجلس هشتم تبدیل کردن مسائل حاشیه‌ای بانوان به مسائل اصلی حوزه زنان را توهین به شعور آنان دانست و اظهار داشت: برخی جریانات، موضوع ورود زنان به ورزشگاه را تبدیل به مسئله مرگ و زندگی خانم‌ها کرده‌اند.

آیا تنها مشکل زنان ورود به ورزشگاه است؟

خبرگزاری فارس: زهره الهیان، عضو فراکسیون بانوان مجلس هشتم با انتقاد از تبدیل کردن مسائل حاشیه‌ای بانوان به مسائل اصلی حوزه زنان، آن را خیانت به جامعه بانوان دانست و اظهار داشت: مشاهده می‌شود از سوی برخی جریانات، موضوع ورود زنان به ورزشگاه در فضای مجازی و جامعه زنان تبدیل به مسئله مرگ و زندگی خانم‌ها شده است؛ اخیراً هم مشاهده شد که کلیپ‌هایی در این زمینه در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که خانم‌ها مسأله ورود به ورزشگاه را آرزوی زندگی‌شان و مسأله مرگ و زندگی می‌دانند.

الهیان با بیان اینکه این نوع القائات کاذب در میان جامعه زنان ایرانی در راستای فراموش شدن مطالبات اصلی بانوان است، اظهار داشت: در شرایط حاضر، دولت و معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری می‌بایست در قبال معضلات اساسی جامعه زنان پاسخگو باشند، ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که معضلات اصلی آن‌ها نادیده گرفته می‌شود و مسائل حاشیه‌ای مثل حضور در ورزشگاه که مطالبه اقلیتی از بانوان است تبدیل به مسأله روز و اصلی می‌شود.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: ظاهراً جامعه زنان ما معضل دیگری جز ورود به ورزشگاه ندارند که مطالبات آن‌ها اینگونه به فراموشی سپرده شده است.

وی مسائلی از قبیل: معیشت زنان در شرایط نابه‌سامان اقتصادی، زنان سرپرست خانوار، ازدواج زنان و مقولات مربوط به سلامت بانوان را مسائل فراموش شده این قشر از طرف مسئولین دانست و تصریح کرد: موضوعاتی مثل افزایش شیوع مواد مخدر در بین زنان و دختران که مستقیماً به سلامت جامعه زنان مرتبط است مسکوت گذاشته می‌شود و صرفاً مسأله ورود زنان به ورزشگاه سوژه اصلی روزنامه‌های زنجیره‌ای یک طیف خاص می‌شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب به حاشیه راندن مطالبات اصلی بانوان و برجسته کردن مطالبات فرعی را توهین به شعور جامعه زنان ایران دانست و اظهار داشت: جامعه زنان ایران به دنبال رشد و پیشرفتی است که بعد از انقلاب در همه زمینه‌ها مخصوصاً تحصیلات و حضور اجتماعی در عرصه‌های کلان مدیریتی به دست آورده است.

الهیان افزود: زنان ایرانی، فهم درستی از مطالبات خود دارند، امّا جریانی خاص در تلاش است تا مسائل حاشیه‌ای را تبدیل به مسأله اصلی این قشر کند و این خدمت به زنان جامعه ما نیست؛ بلکه نوعی خیانت به شمار می‌آید.

نماینده اسبق مجلس، مطالبه زنان از دولت حول مسائل مهم مربوط به جامعه زنان را ضروری و حائز اهمیت دانست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها