گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از وجود منافذ در گمرکات برای قاچاق کالا

کد خبر: 894495

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس مشاهدات و بازدید میدانی تعدادی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ منافذی در گمرکات برای قاچاق کالا به کشور وجود دارد.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از وجود منافذ در گمرکات برای قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش کمیسیون در رابطه با محصولات تراریخته مطرح شد و بنا شد تا اصلاحاتی برای کامل‌تر شدن گزارش در آن انجام و برای تصویب به صحن کمیسیون ارائه شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش عرضه کنندگان حبوبات و دانه‌های روغنی تراریخته موظف شدند تا محصولات تراریخته را با لیبل و درج توضیحات به مصرف کنندگان عرضه کنند تا مصرف کنندگان بدانند محصول خریداری شده از طرف آن‌ها تراریخته است یا خیر.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس این گزارش مقرر شد تا مهندسی تراریخته در کشور حفظ شود و این گونه نباشد که اصل مهندسی آن از بین برود.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش دیگر گزارش تعدادی از اعضای کمیسیون از بازدید این گروه از گمرک شهید رجایی در بندرعباس و گمرک کیش و تعداد دیگری از گمرکات بازدید کرده بودند به کمیسیون ارائه شد.

وی در پایان گفت: بر اساس این گزارش منافذی در گمرکات برای قاچاق کالا به کشور وجود دارد که لازم است تا اگر خلا قانونی برای آن وجود دارد این مشکل حل و اگر مشکل در اجراست این مشکل در این بخش مرتفع و اگر مشکل تجهیزات است، تجهیزات تهیه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها