حشمتیان: تخاصم آمریکا با ایران افزایش پیدا کرده است

کد خبر: 896233

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران گفت: آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بدترین فشار‌ها را در راستای سیاست استکبارگرایانه خود علیه دولت و ملت ایران در پیش گرفته است.

حشمتیان: تخاصم آمریکا با ایران افزایش پیدا کرده است

خبرگزاری ایسنا: قدرتعلی حشمتیان عصر روز جمعه در اجلاسیه نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس خود ایجاد وحدت و اتحاد بین همه مسلمانان جهان را در سرلوحه کار خود قرار داده است و در این راستا اقدامات و تلاش‌های زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا علیه ایران، گفت: تخاصم آمریکا علیه دولت و ملت ایران با گذشت زمان افزایش پیدا کرده است و ما می‌بینیم بعد از اینکه این کشور از برجام خارج شد بدترین فشار‌ها را به ملت و دولت ایران در راستای سیاست سلطه طلبی و استکبارگرایانه خود وارد کرده است.

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران همچنین اظهار کرد: جهان در حال حاضر با بحران‌های متعددی روبرو است و یکی از کهنه‌ترین این بحران‌ها که سال‌هاست کشور‌های مختلف جهان به خصوص کشور‌های منطقه با آن درگیر شده است مساله فلسطین است. مساله فلسطین همواره مورد توجه احزاب و فعالان سیاسی در ایران و منطقه بوده و اکنون موضوع یمن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه به نقش احراب در مبارزه با اشغالگری و سلطه و تقویت صلح و امنیت در عرصه منطقه و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: احزاب با وحدت با یکدیگر می‌توانند در این زمینه نقش موثر و کارایی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، دبیرکل مسلمانان جنوب شرق آسیا که از کشور مالزی در این مراسم شرکت کرده بود، از تلاش برخی از کشور‌های اسلامی برای عادی سازی روابط خود با رژیم‌صهیونیستی و بی توجهی به موضوع فلسطین انتقاد کرد.

همچنین رهبر مسلمانان استرالیا نیز در این اجلاسیه در سخنان کوتاهی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین و دفاع از قدس سال‌ها مورد توجه امت اسلامی بوده است، گفت: همین موضوع می‌تواند بار دیگر وحدتی که در جهان اسلام بعضا مورد خدشه قرار گرفته بازسازی و ترمیم کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها