جلالی: دولت باید با فروش شرکت‌های دولتی درآمد جدید تعریف کند

کد خبر: 901623

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: دولت می‌تواند با فروش شرکت‌های دولتی و دارایی‌های آن در بخش سیاحتی درآمد‌های جدیدی برای خود تعریف کند.

جلالی: دولت باید با فروش شرکت‌های دولتی درآمد جدید تعریف کند

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: دولت می‌تواند با فروش شرکت‌های دولتی و دارایی‌های آن در بخش سیاحتی درآمد‌های جدیدی برای خود تعریف کند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره ملاحظاتی که باید در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شود اظهار کرد: میزان در نظرگیری قیمت دلار در بودجه سال ۹۸ چندان اهمیتی ندارد چرا که دولت باید بخش بزرگی از درآمد‌های نفتی را به خرید کالا‌های اساسی اختصاص دهد.

وی افزود: معتقدم، بودجه کشور باید بر اساس واقعیت‌ها تنظیم شود، لذا لازم است تا از بودجه جاری کشور به سمت صرفه جویی حرکت کنیم.

جلالی تصریح کرد: بودجه جاری کشور به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن شامل حقوق و دستمزد بوده که پرداخت آن اجتناب ناپذیر است، اما با صرفه جویی در بخش‌های دیگر می‌توانیم به راحتی از این مرحله عبور کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: دولت می‌تواند با فروش شرکت‌های دولتی و دارایی‌های آن در بخش سیاحتی درآمد‌های جدیدی برای خود تعریف کند.

وی ادامه داد: معتقدم که باید به صورت جدی مانع از فرار مالیاتی شویم، اما در شرایط فعلی نمی‌توان به فعالان اقتصادی فشار مضاعفی وارد کرد، چرا که یقینا نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها