توصیه پورابراهیمی به وزیرکار درباره انتصابات سیاسی

کد خبر: 904910

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی انتصابات وزارت کار گفت: اگر روال انتصابات سیاسی ادامه داشته باشد، مجلس از ابزار‌های نظارتی مانند سؤال و حتی استیضاح استفاده می‌کند.

توصیه  پورابراهیمی به وزیرکار درباره انتصابات سیاسی

خبرگزاری مهر: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد انتصابات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اگر مسیر انتخاب مدیران وزارتخانه بر اساس تجربه و شایسته سالاری صورت نگیرد، طبیعتاً آثار و پیامد‌های زیان بار و منفی خواهد داشت که هم خود وزارتخانه را دچار حاشیه می‌کند و هم کل اقتصاد ایران را درگیر می‌کند. این مسیر حرکت باید با یک تدبیر و دور اندیشی اتفاق بیفتد و اگر موضوعات دیگری مثل سفارش پذیری و اثر گذاری سیاسیون و حزب‌های سیاسی ملاک انتصاب افراد باشد و از فضای تخصصی خود دور شود، حتما مجلس برخورد می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد وضعیت انتصابات وزارت کار گفت: انتظار از یک وزارت تخصصی این است که از نیرو‌های شایسته، توانمند و با تجربه در زمینه مورد نظر استفاده کند. این وزارتخانه، یک وزارتخانه مهم است که اگر اشتباهی در تصمیم گیری مدیریتی آن انجام شود قشر زیادی از مردم دچار مشکل می‌شوند. این پذیرفته نیست که فردی بدون هیچ سابقه مدیریت اجرایی مشخص و خارج از بدنه وزارت، تصدی معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه را بگیرند.

پورابراهیمی ادامه داد: بر همین اساس این موضوع قطعاً مورد پذیرش مجلس نیست و حتما باید وزیر کار نگاه تخصصی به انتصابات داشته باشد. قابل قبول نیست که مثلا یک پزشک اطفال صرفا به خاطر سفارش فلان رجل سیاسی به سازمانی حساس گمارده شود. اینگونه انتصاب‌ها قطعاً ورود مجلس را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آدم‌هایی که سابقه آن‌ها اظهر من الشمس است و ناتوان هستند، انتصابات آن‌ها نادرست است، گفت: اگر این روال ادامه داشته باشد مسلماً مجلس از ابزار‌های نظارتی خود مانند سؤال و حتی استیضاح وزیر استفاده می‌کند. آقای شریعتمداری باید در آینده نزدیک کارنامه شش ماهه و یک ساله خود را در معرض عملکرد نمایندگان بگذارد و اگر این عملکرد با برنامه وزیر همخوانی نداشته باشد، مجلس با کسی شوخی ندارد.

پورابراهیمی گفت: مثلا فردی بدون هیچ سابقه‌ای به عنوان معاون در این وزارتخانه منصوب می‌شود، در خود وزارت کار نیرو‌های خوب و توانمندی وجود دارد که تخصص لازم را نیز دارند و وزیر باید نگاه تخصصی به انتصابات داشته باشد و زیر بار فشار جریان و افراد سیاسی نرود. کد خبر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها