یک نماینده: ۵ دهک پایین جامعه در شرایط سختی به‌سر می‌برند

کد خبر: 907469

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ۵ دهک پایین جامعه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند البته دولت نیز در لایحه بودجه ۹۸ برای تمام این لایه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی دارد.

یک نماینده: ۵ دهک پایین جامعه در شرایط سختی به‌سر می‌برند

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ۵ دهک پایین جامعه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند البته دولت نیز در لایحه بودجه ۹۸ برای تمام این لایه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی دارد.

اسدالله عباسی اظهار داشت: در سال‌های اخیر روند وابستگی کشور به درآمد‌های نفتی سیر کاهشی به خود گرفته به‌طوری‌که با مراجعه به لایحه پیشنهادی دولت مشاهده می‌کنیم منابع جدیدی برای تحقق درآمد‌ها و افزایش اعتبارات سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس فشار‌های غرب و کاهش صادرات نفت کشورمان در سنوات اخیر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: دولت برای کاهش وابستگی کشور به درآمد‌های نفتی رویکرد خوبی را در بودجه ۹۸ اتخاذ کرده و این هدف را با افزایش سهم صادرات سایر محصولات و اخذ مالیات دنبال می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه بخشی از بودجه سال آینده منطبق با شرایط موجود کشور است تصریح کرد: عدم تحقق برخی از ردیف‌های بودجه سال ۹۷ از نگرانی‌های عمده مجلس است که امیدواریم دولت برای تخصیص این اعتبارات به دستگاه‌های ذیربط، اقدامات عاجلی انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعریف یک بودجه عملیاتی برای سال ۹۸ توسط کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس را خواستار شد و گفت: انتظار داریم مبنای بودجه عملیاتی سال آینده براساس شرایط سال ۹۷ و فشار‌های اقتصادی آن تنظیم و نهایی شود.

وی تأمین رفاه اجتماعی، توجه جدی به مشکلات اقتصادی و معیشتی، رسیدگی به کارمندان و کارگران و اقشار ضعیف جامعه را متذکر شد و افزود: ۵ دهک پایین جامعه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند البته دولت نیز در لایحه بودجه ۹۸ برای تمام این لایه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی دارد.

عباسی اشتغال، حمایت از تولیدکنندگان، رونق تجارت و لزوم کنترل قیمت‌ها توسط دولت را امری ضروری و حیاتی دانست و ابراز داشت: موارد ذکر شده باید از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت در سال آینده باشد علاوه بر این دولت باید برای تحقق این اهداف اعتبارات لازم را در لایحه بودجه پیش‌بینی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که رویکرد مجلس در مورد کاهش بودجه برخی حوزه‌ها نظیر حوزه دفاعی چگونه خواهد بود تصریح کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته انتظار داریم بر اساس نیاز‌های دفاعی کشورمان منابعی منطقی و واقعی به این حوزه مهم اختصاص داده شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس کاهش بودجه دفاعی یا افزایش بسیار زیاد آن را به‌علت شرایط ویژه اقتصادی کشور غیرمنطقی دانست و گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه اشراف خوبی به این موضوع دارند و حتماً اعتبارات لازم را برای حوزه دفاعی در نظر می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چابک‌سازی دولت و ساماندهی نیرو‌های انسانی قراردادی و شرکتی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ساختار نیروی انسانی کشور باید بر اساس شرایط جمعیتی و منابع مالی در دسترس تدوین شوند تا از بروز یکسری از معضلات اداری جلوگیری شود.

وی درباره اینکه آیا لایحه بودجه ۹۸ بر اساس نیاز‌های هر کدام از استان‌ها تدوین شده است یا خیر گفت: در بخش اجرای پروژه‌ها و تکمیل طرح‌های عمرانی عقب‌ماندگی‌های بسیار زیادی در گیلان و سایر استان‌های کشور وجود دارد بنابراین دولت باید روی تحقق بودجه مراکز استان‌ها دقت بیشتری داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها