نظر کنعانی مقدم درباره احتمال ریاست رئیسی بر دستگاه قضائی

کد خبر: 928271

فعال اصولگرا رئیسی را به نوعی متولد قوه قضاییه دانست و بر ضرورت مبارزه با فساد در دوره جدید مدیریتی دستگاه قضا تاکید کرد.

نظر کنعانی مقدم درباره احتمال ریاست رئیسی بر دستگاه قضائی

باشگاه خبرنگاران: حسین کنعانی مقدم، یک فعال اصولگرا با اشاره به احتمال ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر صدارت دستگاه قضائی کشور گفت: همیشه انتصاب روسای قوا با پیامی از سوی رهبری آغاز شده که در آن پیام خط و مشی و استراتژی‌های کلی آن دستگاه و وظایف مسئول آن قوا تعیین می‌شود، بنابراین قاعدتا ایشان هم درصورت انتخاب باید بر اساس همین موضوع حرکت کرده و سرمشق کار خود را مشی‌های تعیین شده توسط مقام معظم رهبری قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم تحولات در قوه قضائیه کشور ادامه داد: ما نیازمند تحولی اساسی در قوه قضائیه هستیم که گام‌های اساسی در این قوه باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری اعلام شده برداشته شود. همچنین رسیدن به نظامی انقلابی به عنوان اولویت این بیانیه باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهمترین بند‌های این موضوع نیز مقابله با فساد در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

کنعانی مقدم پیشگیری از وقوع فساد را یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی کشور دانست و تاکید کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مسائل پیشروی نظام مبارزه با فساد سازمان یافته و متاسفانه وابسته به دستگاه‌های دولتی است که کشور را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است؛ بنابراین باید موضوع پیشگیری از فساد در اولویت کاری نظام و قوه قضائیه قرار بگیرد به این معنا که ما منتظر نباشیم کسی فساد کند و سپس به مقابله با او بپردازیم بلکه در نظام اسلامی باید پیش از وقوع فساد جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین رهبری هم در پیام خود اعلام کرده اند که باید یک نهاد مبارزه با فساد و نظارت بر هر سه قوه وجود داشته باشد که تمامی دستگاه هارا را تحت پوشش خود قرار دهد؛ درنتیجه به نظر می‌رسد که یکی از مسائل مهم در قوه قضائیه همین موضوع بوده و قاعدتا آقای رئیسی نیز باید در همین ریل گذاری تعیین شده توسط مقام معظم رهبری حرکت کرده و از آزمون و خطا نیز پرهیز شود.

این فعال اصولگرا با اشاره به سوابق طولانی مدت حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه افزود: آقای رئیسی سابقه طولانی مدتی در قوه قضائیه داشته و به نوعی می‌توان گفت که ایشان متولد قوه قضاییه هستند؛ درنتیجه آشنایی جامع و کاملی هم با مسائل قوه قضاییه دارند، اما باز هم باید دید تیمی که قرار است ایشان را همراهی کند، چه کسانی بوده و چه دیگاه‌ها و چه نظریاتی در این خصوص دارند.

کنعانی مقدم ادامه داد:اما قطعا باید منتظر گامی رو به جلو باشیم چراکه ایشان شخصیتی هستند که آشنایی شان با قوه قضاییه از پایین‌ترین رده‌ها آغاز شده و به عالی‌ترین مقام‌ها ختم می‌شود موضوعی که باعث می‌شود نگاه ایشان به مسائل قضایی کشور نگاهی مبتنی بر واقعیت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین حضور طولانی مدتش در قوه قضاییه مزیت بسیار خوبی برای ایشان بوده و قطعا فردی که در جایگاه‌های مختلف قوه قضائیه حضور داشته و مسئولیت‌های سنگینی در این قوه و در فراز و نشیب‌های مختلف کشور عهده دار بوده است سکاندار خوبی این قوه خواهد بود، اما کماکان باید احتیاط کرد تا قوه قضائیه باتوجه به گسترشی که دارد ایشان را در درون خود حذف نکرده و او مسلط به قوه قضاییه باشد نه اینکه دستگاه قضا بر او مسلط شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها