واکنش بولتون و کروز به طرح تحریم مقامات آمریکا در مجلس ایران

کد خبر: 952987

"تدکروز" و "جان بولتن" دو مقام آمریکایی به طرح مجلس درباره تحریم خود از سوی مجلس ایران واکنش نشان دادند.

واکنش  بولتون و کروز به طرح تحریم  مقامات آمریکا در مجلس ایران

خبرگزاری تسنیم: یونس ترکچین، پس از بیانات رهبر انقلاب در نوروز سال جاری و مطالبه صریح ایشان از مجلس شورای اسلامی برای اقدام متقابل در برابر کنگره امریکا که ۲۲۶ طرح ضدایرانی طراحی کرده است، مدتی است که طرح‌های ضد آمریکایی در مناسبت‌های مختلفی نظیر ۱۲ تیر و ۲۸ مرداد در مجلس اعلام وصول شده است، طراحی که عموما توسط جمعی از پژوهشگران جوان پژوهشکده شهید صدر صورت گرفته است.

یکی از این طرح‌ها که در مجلس اعلام وصول شد، طرح برخی از مقامات آمریکایی است که در آن اشاره شده که در راستای حفظ و عزت و اعتبار جمهوری اسلامی و در اقدامی متقابل در تحریم مقامات و شخصیت‌های ایرانی، جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا)، استیون منوشین (وزیر خزانه داری آمریکا)، تد کروز (سناتور و سیاستمدار آمریکایی) که سابقه طولانی در ضدیت علیه ملت ایران دارند، خود و خانوادشان به صورت مادام العمر به کشور ایران، ممنوع الورود خواهند شوند. هر گونه مبادله تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی نیز با این افراد ممنوع است.

پس از انتشار متن این طرح مجلس، اخیرا تدکروز که از جمله ایرانی ستیزترین سناتور‌های سنای امریکا و جان بولتون که او نیز از ضدایرانی‌ترین سیاستمداران امریکایی است به طرح تحریم خودشان در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داده‌اند، و رسانه‌هایی، چون صدای آمریکا، بی‌بی‌سی و مجاهدین نیوز (ارگان منافقین) به آن پرداخته‌اند.

واکنش بولتون و کروز به طرح تحریم مقامات آمریکا در مجلس ایران

کروز ناراحتی اش را از طرح تحریمش در مجلس شورای اسلامی را سعی کرده است پشت توئیت تمسخر آمیزش پنهان کند، او در توئیتش گفته است؛ "لعنتی! حالا من و [همسرم]هایدی باید برنامه کریسمس‌مان را تغییر دهیم! ". این در حالی است که در این طرح علاوه بر ممنوعیت مادام العمر ورود او و خانواده اش به ایران، هرگونه مبادله تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مسئولین جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها ممنوع شده است.

جان بولتون نیز چنین واکنش داده است که؛ "نام ایران را در هیچیک از فهرست‌های بهترین مناطق مسافرتی جهان ندیده‌ام. شاید اگر حکومت ایران تامین مالی تروریسم را متوقف کرده و رفتار کردن مانند یک کشور عادی را آغاز کند، [آن موقع]مردم بخواهند به ایران بروند. "

اگر چه که این دوسیاستمدار آمریکا خواسته‌اند تحریم خودشان را در حد یک سفرتوریستی تقلیل دهند، اما باید خاطر نشان کرد که همواره در طول تاریخ سیاستمدارن آمریکا چشم به ایران دوخته‌اند، و حتی بعد از انقلاب و بعد از جمع شدن دست و پای سیاستمداران امریکایی از خاک ایران، همچنان سیاستمداران امریکا با وعده و وعید به مردمشان برای تفاهم با ایران در انتخابات‌ها رای می‌آورند، و نمونه اخیرش ترامپ است که مدتهاست منتظر یک تماس از تهران مانده است و اخیرا رویای عکس در کنار یکی از مقامات ایرانی را در سر می‌پروراند و یا پمپئو که اخیرا آرزو سفر به ایران کرده است، و حالا کروز و بولتون به پایان راه رسیده‌اند و با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی دیگر حتی نمی‌توانند رویای سفر به ایران و دست دادن و راه رفتن با مقامات ایرانی را داشته باشند.

اقدام متقابل کشورمان نسبت به سیاست‌های یک جانبه آمریکا و پشتیبانی رسانه‌ای آن در تحریم مقامات ارشد این کشور که مسبوق به سابقه نیست، در صورت تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی، می‌تواند اثر روانی بالایی در شکست هیمنه پوشالی آنان داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها