آخرین خبر از طرح انتقال آب از سواحل چابهار

کد خبر: 954101

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه و سرمایه‌گذاری دولت در حوزه منابع آب برای توسعه اقتصادی شرق کشور شد.

آخرین خبر از طرح انتقال آب از سواحل چابهار

خبرگزاری تسنیم:، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست بررسی طرح انتقال آب از سواحل چابهار اظهار داشت: مشکلات متعددی در طول زمان در زمینه آب شرب و انتقال آن ایجاد می‌شود و قرار بر برطرف‌سازی این مسائل است، اما هنوز این امر محقق نشده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نیرو رویکرد مثبتی در زمینه همکاری در ارتباط با فراهم‌سازی منابع آبی دارد، اما مخالفت برخی از مسئولان سدی در برابر فعالیت این وزارتخانه شد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: امیدواریم امور مرتبط با منابع آبی و استفاده بهینه از آن‌ها در دوره حضور تقی‌زاده خامسی به سرانجام مطلوبی برسد و نتیجه مطلوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به انجام پروژه گاز، ریل و نظایر این موارد موضوع تملک زمین را در پروژه انتقال آب می‌توان با حمایت وزارت نیرو پیگیری کرد، باید اقتصادی بودن این پروژه در نظر گرفته شود، اما هیچ هزینه‌ای نباید بالاتر از تأمین امنیت باشد، در حال حاضر بالغ بر نیمی از ساکنان روستا‌ها را مهاجران تشکیل دادند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امید است دولت علاوه بر محاسبات اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بخش آب را مورد توجه قرار دهد، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد و نظایر این استان‌ها به آب شرب نیاز دارند و در صورت تأمین این منبع ارزشمند، شاهد رشد سریع توسعه اقتصادی در شرق کشور هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها