ظریف از تخت روانچی عیادت کرد +عکس

کد خبر: 956127

وزیر خارجه کشورمان پس از کارشکنی آمریکایی ها در عدم اجازه برای عیادت از دوست و همکار ۴۰ ساله خود سرانجام از طریق شبکه های ارتباطی مجازی توانست از مجید تخت روانچی عیادت به عمل آورد.

ظریف از تخت روانچی عیادت کرد +عکس

خبرگزاری مهر: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از کارشکنی آمریکایی ها در عدم اجازه برای عیادت از دوست و همکار ۴۰ ساله خود سرانجام از طریق شبکه های ارتباطی مجازی توانست از مجید تخت روانچی عیادت به عمل آورد.

گفت‌و‌گوی ظریف با ولید معلم و تأکید بر ادامه روابط ایران و سوریه

«محمد جواد ظریف» و «ولید معلم» در دیدار با یکدیگر در نیویورک بر ادامه روابط استراتژیک ایران و سوریه، تأکید کردند. «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران امروز (شنبه) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای سوری خود دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار، طرفین آخرین تحولات سیاسی سوریه و منطقه و همچنین روابط دو جانبه را بررسی کرده و ضمن بیان اینکه روابط دو کشور پایدار و با ثبات است بر ضرورت ادامه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها در سطوح مختلف تأکید کردند.

ولید معلم در این دیدار نقش جمهوری اسلامی ایران در سوریه و منطقه را مثبت و سازنده دانست و از کمک‌های ایران در راستای مبارزه با تروریسم تقدیر کرد و گفت که روابط استراتژیک دو کشور در مقابله با فشارهای آمریکا و غرب که در «تروریسم اقتصادی» متبلور شده و مقاومت مردم دو کشور را نشانه رفته، باید ادامه یابد.

محمد جواد ظریف نیز در مقابل بر التزام جمهوری اسلامی ایران بر هماهنگی دائم با سوریه و ارائه انواع حمایت‌ها تأکید کرد و گفت که دولت ایران از مقاومت مردم سوریه در برابر طرح‌هایی که منطقه را هدف قرار داده‌اند، پشتیبانی می‌کند.

او با تبریک پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر تروریسم گفت که سوریه به نیابت از تمامی جهان در حال مبارزه با تروریسم است.

دکتر ظریف روز گذشته (جمعه) نیز با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود در نیویورک دیدار کرد. وزرای خارجه هلند، فنلاند و ارمنستان نیز از دیگر وزرایی بودند که با ظریف دیدار و گفتگو کردند. ظریف همچنین در نشست وزرای امور خارجه عضو سازمان همکاریهای اکو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها