اخبار مجلس/مأمویت لاریجانی به کمیسیون بهداشت درباره اتفاقات اخیر لردگان

کد خبر: 957141

رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون بهداشت پارلمان مأموریت داده تا سفری به استان چهار محال و بختیاری داشته و موضوع اتفاقات اخیر در شهرستان لردگان را بررسی کند.

اخبار مجلس/مأمویت لاریجانی به کمیسیون بهداشت درباره اتفاقات اخیر لردگان

خبرگزاری تسنیم: محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه، 14 مهر) پارلمان با اشاره به حوادث اخیر در روستای "چنار‌محمود" شهرستان لردگان، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده درباره ابتلای برخی از روستائیان به بیماری، لازم است که در این رابطه اقدامات مقتضی صورت گیرد.

براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی پارلمان را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده الیگودرز، گفت: در رابطه با حوادث اخیر شهرستان لردگان، نماینده این منطقه توضیحات کافی ارائه داده است، البته به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفته شد که هرچه سریع‌تر کمیته‌ای را برای بررسی این موضوع به شهرستان لردگان اعزام کند.

طی روزهای اخیر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه فردی با تزریق سرنگ آلوده به ویروس (HIV)، ایدز در درمانگاهی در شهرستان لردگان، از توابع استان چهار محال و بختیاری، موجب آلوده شدن تعدادی از اهالی این شهرستان شده است، البته سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان وجود هر نوع بیماری در این منطقه و آلودگی به ویروس ایدز را رد کرده است.

شرایط جدید مجلس برای تغییر مدت دوره مالیاتی مؤدیان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌‌‌ای شرایط جدیدی برای تغییر مدت دوره مالیاتی مؤدیان تعیین و دولت را مکلف به اجرای آن کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، چهاردهم مهر) پارلمان و در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، از مجموع 220 نماینده حاضر، با 154 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع ماده (18) این لایحه را تصویب کردند.

براساس این گزارش، در متن ماده (18) این لایحه آمده است: وزیر امور اقتصاد و دارایی مجاز است با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مدت دوره مالیاتی را برای هر گروه از مؤدیان 2 یا یک ماه تعیین نماید؛ مشروط بر آن که تغییرات مذکور حداقل سه ماه قبل از شروع دوره مالیاتی، از طریق سامانه مؤدیان، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و حداقل یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی عمومی شود.

تبصره - در صورتی که شروع با خاتمه فعالیت مؤدی در خلال یک دوره مالیاتی باشد، زمان فعالیت مؤدی طی دوره مربوط، یک دوره مالیاتی تلقی می‌شود.

سلیمی: دانش آموزان توان خرید لوازم التحریر را ندارند

نماینده محلات از افزایش قیمت لوازم التحریر انتقاد کرد و خواستار رسیدگی وزیر آموزش و پرورش به این وضعیت شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: قیمت لوازم التحریر سه برابر شده است. لازم است وزرای صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش به این موضوع ورود کنند.

وی تاکید کرد: باید به داد دانش آموزان برسیم. آنها توان خرید لوازم التحریر با این گرانی و قیمت‌ها را ندارند.

مجوز به وزارت اقتصاد برای تغییر مدت دوره مالیاتی مودیان

طبق مصوبه امروز مجلس وزیر امور اقتصاد و دارایی مجاز شد با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مدت دوره مالیاتی را برای هر گروه از مودیان 2 یا یک ماه تعیین کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده (18) این لایحه موافقت کردند.

بر اساس ماده 18، وزیر امور اقتصاد و دارایی مجاز است با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مدت دوره مالیاتی را برای هر گروه از مودیان 2 یا یک ماه تعیین کند؛ مشروط بر آن که تغییرات مذکور حداقل سه ماه قبل از شروع دوره مالیاتی، از طریق سامانه مؤدیان، پایگاه اطلاع رسانی سازمان و حداقل یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع رسانی عمومی شود.

بر اساس تبصره این ماده نیز در صورتی که شروع با خاتمه فعالیت مؤدی در خلال یک دوره مالیاتی باشد، زمان فعالیت مؤدی طی دوره مربوط، یک دوره مالیاتی تلقی می‌شود.

طرح تشکیل کمیسیون میراث فرهنگی اعلام وصول شد

طرح تشکیل کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست علنی امروز مجلس اعلام وصول شد. چند طرح و لایحه در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بر این اساس، طرح سازمان صنفی هنرمندان ایران، طرح تشکیل کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طرح استفساریه تبصره یک بند دال ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین اصلاحیه دولت درباره لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی اعلام وصول شد.

خالدی سر دشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: هنوز اصل موضوع روستای «چنارمحمود» مشخص نشده است/ مردم لردگان آرامش خود را حفظ کنند نماینده مردم لردگان به تشریح اتفاق اخیر در روستای لردگان پرداخت.

محمد خالد سردشتی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره حواشی به وجود آمده و اتفاقات مربوط به روستای محمودچنار لردگان، اظهار کرد: در یکی از روستای شهرستان لردگان به نام چنارمحمود برای مردم ولایتمدار آن منطقه مشکلی پیش آمد.

او افزود: بنده با وزیر بهداشت تماس گرفتم و موضوع را منتقل کردم و آنها هم از مسیر فوق به رفع و رجوع مشکل پرداختند.

خالدی ادامه داد: پس از مدتی که احساس کردیم نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده و مردم هم گلایه و تجمعاتی هم در سطح شهر داشتند، بنده روز جمعه با توجه به اینکه مأموریت هم داشتم در مسجد روستا جلسه‌ای تشکیل شد و همه مردم روستا هم حضور داشتند. بنابراین حرف‌های همه و گلایه‌هایشان را شنیدم و جمع‌بندی خوبی داشتیم که به عنوان نماینده این شهرستان مسائل را از کانال اصلی، اصولی و کارشناسی دقیق پیگیری کنیم.

خالدی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به مشغله موجود و روز گذشته در شهرستان اغتشاشاتی به وجود آمد (که البته آرام شد) اغتشاشی وجود ندارد، بنده خود را به مجلس رساندم و پیرو تعهد اخلاقی توانستم با کمک همراهانم تحقیق و تفحصی در دستورکار مجلس قرار دهیم.

او بیان کرد: ما از آقای لاریجانی دستوری برای کمیسیون بهداشت گرفتیم که بتوانیم این را هم از کانال خود با اعزام گروهی از طریق این کمیسیون مورد بررسی قرار دهیم که منشأ این موضوع چه بوده و گزارش دقیق وکارشناسی به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم لردگان خاطرنشان کرد: بنده تذکری هم به وزیر بهداشت خواهم داشت چرا برخی اظهارنظر‌ها باعث شد که نه تنها آرامش به جامعه برنگشت، بلکه باعث شد نگرانی‌های جدی ایجاد کند و بنده از مسئولان خواهم خواست ببینیم به چه دلیلی این اظهارنظر‌ها انجام شده است. شاید می‌شد به شکل دیگری که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنم مسائل را مطرح کنم.

او گفت: توقع من این است که هنوز اصل موضوع روستای چنارمحمود لردگان مشخص نشده است و آنچه می‌خواهیم این است که مردم آرامش خود را حفظ کنند و این مسئله در چارچوب علوم پزشکی با توجه به شناختی که از حوزه علوم پزشکی کشور داریم، طی شود و ما هم به عنوان نماینده مردم مطالباتشان را پیگیری می‌کنیم و قطعا تابع قانون هستیم.

خالدی تاکید کرد: از وزارت بهداشت می‌خواهیم تشخیص و موارد خاص‌تری که مردم دارند، حتما تا آنجا که این موضوع اهمیت پیدا کرده رایگان در اختیارشان قرار بگیرد.

کواکبیان در تذکر شفاهی: طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات که به کمیسیون شوراها ارجاع شده هنوز مورد بررسی قرار نگرفته که باید در دستور کار قرار گیرد.

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: بر اساس قانون زمانی که طرحی به کمیسیون های تخصصی مجلس ارجاع می شود، همچنان در دستور کار مجلس است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی متذکر شد: ما ۸ ماه از وقت مجلس را صرف اصلاح موادی از قانون انتخابات کردیم که شورای نگهبان آن را رد کرد اما بنده با برخی اعضای شورای نگهبان صحبت کردم و آنان می گویند ما صرفا بخش استانی بودن و تناوبی بودن این طرح را رد کرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور که طرح اصلاح قانون انتخابات به این کمیسیون ارجاع شده است، می گویند احتمالا بررسی این طرح به مجلس فعلی نمی رسد و می خواهیم این طرح را بایگانی کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه اگر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در این باره وظیفه ای ندارند، پس این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود، گفت: درخواست ما این است که عنایت ویژه شود تا این طرح به سرانجام برسد چرا که برای مجلس مناسب نیست حتی یک ماده از این طرح را به تصویب نرساند و فقط خودمان را در این باره تلف کردیم.

اعلام وصول لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی عضو هیئت رئیسه مجلس اصلاحیه دولت درباره لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را اعلام وصول کرد.

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی نصوبت عصر امروز(یکشنبه 14 مهر) در جلسه علنی پارلمان طرح سازمان صنفی هنرمندان ایران را اعلام وصول کرد.

وی طرح تشکیل کمیسیون تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و طرح استفصاریه تبصره یک بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم را اعلام وصول کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین در این جلسه اصلاحیه دولت درباره لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را اعلام وصول کرد.

تذکرات نمایندگان؛ از معضل مدارس حمایتی تا تصمیمات نادرست بورسی

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به رئیس جمهور خواستار تسریع در صادرات محصولات کشاورزان شد و نیز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی‌ها و نهضتی‌ها شد. تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز عصر مجلس (یکشنبه 14 مهر 98) از سوی هیأت رئیسه قرائت شده که به شرح زیر است.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به رئیس جمهور خواستار تسریع در صادرات محصولات کشاورزان شد و نیز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی‌ها و نهضتی‌ها شد.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که مدارس حمایتی و تبدیل مدارس دولتی به حمایتی و افزایش مجوزهای غیر انتفاعی خیانتی بزرگ به قانون اساسی است.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که حداقل وجدان کاری و تعهد اخلاقی داشته باشیم. چرا دستورات شما اجرایی نمی‌شود.

محسن علیجانی و ابوالفضل سروش نمایندهای تهران در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کردند که علل تأخیر در واگذاری اراضی ملی غیر کشاورزی در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها برای احداث و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی مطابق ماده 96 قانون برنامه ششم توسعه چیست.

پروانه مافی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که با توجه به تصمیمات نادرست سازمان شورای عالی بورس پیرامون وضع محدودیت‌‌های نادرست بر بازار پایه لازم است تدبیری اندیشیده شود.

مقدسی: وزیر بهداشت درخصوص موضوع لردگان در مجلس پاسخ دهد

نماینده مردم اراک در مجلس از وزیر بهداشت خواست تا گزارشی از وضعیت لردگان ارائه کند و نسبت به این موضوع در مجلس پاسخگو باشد.

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مشکلات هپکو و آذرآب به راحتی قابل حل بود. تعلل در تصمیم‌گیری‌ها و عدم انسجام باعث شد که حقوق دیرتر داده شود. در این زمینه انتظار داریم در رابطه با سهامداران هپکو و سهام آذرآب تعیین تکلیف شود.

وی افزود: همچنین وزیر آموزش و پرورش نسبت به پرداخت معوقات معلمین، بازنشستگان و شاغلین با رعایت شأن این عزیزان توجه لازم را داشته باشد و نسبت به موضوع رتبه‌بندی معلمین اقدام کند. لازم است وزیر بهداشت گزارشی از وضعیت لردگان ارائه کند که مشخص شود موضوع چه بوده است. وی باید در مجلس پاسخگو باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها