احتمال ۴ لیسته وارد شدن اصولگرایان در انتخابات مجلس

کد خبر: 969315

فعال اصولگرا گفت: پیش‌بینی می‌شود که در تهران چند لیست اصولگرا حضور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران: وهاب عزیزی دبیرکل حزب جهادگران ایران اسلامی با اشاره به غیاب علی لاریجانی و محمدرضا عارف در انتخابات مجلس آینده، گفت: چهره‌هایی نظیر عارف و لاریجانی به این خاطر که در مجلس عملکرد قابل قبولی نداشتند، تشخیص دادند که در مجلس حضور نداشته باشتند، زیرا رای لازم را کسب نمی‌کنند.

او ادامه داد: از طرفی، چون دولت منتسب به اصلاح طلب‌ها عملکرد مطلوبی نداشته که بتواند یکبار دیگر پشتیبانی مردم را داشته باشد؛ لذا اصلاح طلبان نسبت به انتخابات دلسرد هستند و همین دلسردی هم موجب شده که برای شرکت در انتخابات داوطلب نشوند، اما نمی‌توان کتمان کرد که اصلاح طلبان برای انتخابات برنامه ریزی لازم را داشته و سعی دارند با یک لیست منسجم در انتخابات شرکت کنند تا شانسی برای پیروزی داشته باشند.

عزیزی درباره برنامه انتخاباتی اصولگرایان در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود که در تهران چند لیست اصولگرا حضور داشته باشد نظیر لیست طیف قالیباف، لیست پایداری، لیست جهادگران ایران اسلامی و لیست اصولگرایان سنتی به نام شورای ائتلاف؛ بنابراین اصولگرا‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت با ۴ لیست وارد عرصه انتخابات خواهند شد که در این صورت رای شکسته می‌شود و این به ضرر افرادی است که از یک لیست واحد نفع می‌برند، اما قطعا به نفع مردم است.

او افزود:، زیرا وقتی که چند لیست به میان می‌آید بحث پدر سالاری کنار رفته و نخبگان می‌توانند خودشان را نشان دهند، موضوعی که باعث می‌شود که چند کرسی هم به اصلاح طلبان برسد و برآیند این امر به نفع مردم است، زیرا چرخش نخبگان اتفاق می‌افتد، انحصار دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب شکسته می‌شود و مستقل‌ها هم احتمالا می‌توانند شانسی برای خودشان متصور شوند.

دبیرکل حزب جهادگران ایران اسلامی بیان کرد: با تحلیل و رصدی که من انجام دادم بعید است که اصولگرا‌ها بتوانند به یک لیست واحد برسند، ما جهادگران هم به عنوان یک جبهه‌ای که در دایره اصولگرایی کار می‌کند ساز و کار شورای ائتلاف را قبول نداریم؛ لذا به آن‌ها نامزد هم معرفی نکردیم، بلکه برطبق شاخص‌هایمان افرادی را شناسایی می‌کنیم و افرادی که به درد یک مجلس انقلابی، آگاه و هوشمند می‌خورند را در لیست مستقل قرار می‌دهیم و تصمیم ما این است که در سراسر کشور نمایندگان شایسته را به سمت مجلس هدایت کنیم.

چهره مجلس آینده اعتدال‌گراست

او با اشاره به چهره مجلس آینده ادامه داد: می‌توان گفت که چهره مجلس آینده به سمت اعتدال پیش می‌رود، زیرا تعداد اصولگرایان تند رو کم است و اصلاح طلبان هم شانس خودرا برای تصرف کرسی‌ها مجلس دارند.

عزیزی درپاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت مجلس آینده کارآمد‌تر خواهد بود، گفت: مجلس آینده قطعا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم خواهد کرد، زیرا مجلس قبل در موضوع برجام موفق عمل نکرده که این موضوع باری است، بر روی دوش مجلس آینده علاوه بر این موضوع تحریم‌ها هم حل نشده باقی مانده که باعث شده به معیشت جامعه کارگری و قشر آسیب پذیر فشار وارد شود؛ موضوعاتی که تماما مشکلات مجلس آینده است.

دبیرکل حزب جهادگران ایران اسلامی افزود: علاوه براین شاهد بودیم که در موضوع بنزین هم آن‌ها بسیار ناشیانه عمل کردند و مجلس آینده باید تلاش کند تا با دولت مقابله کند، زیرا قیمت بنزین مناسب نیست و باید ساز و کار قیمت تعریف شود، زیرا اگر بنزین گران می‌شود باید ساز و کار آن هم برای مردم تعریف شود، بنابراین مجلس آینده باید مشکل بنزین را هم حل کند.

مطهری چهره مناسبی برای سرلیستی نیست

او تاکید کرد: اگر مجلس آینده متشکل از چند لیست باشد کارآمدی بیشتری خواهد داشت تا بصورت تک لیست وارد مجلس شوند، زیرا وقتی یک لیست متشکل از یک حزب و جریان وارد مجلس شود این‌ها وارد بازی‌های سیاسی شده و منافع خود را پی می‌گیرند و یکدیگر را نظارت نمی‌‍کنند بنابراین مجلس اگر بصورت چند صدایی اداره شود قطعا نظارت قوی تری خواهد داشت.

عزیزی درباره احتمال سرلیستی علی مطهری در جبهه اصلاح طلبان گفت: باید گفت که جبهه اصلاحات به طور کلی ضعیف است و تفاوت ندارد که سرلیستشان چه کسی است، ولی قاعدتا مطهری چهره مناسبی برای سر لیستی نخواهد بود. درباره کواکبیان هم همین موضوع مطرح است، اما باز معتقدم که اگر به سمت اقای پزشکیان بروند موفق‌تر خواهند بود.

او ادامه داد: زیرا عملکرد مطهری نشان داده که ثبات رفتاری و فکری ندارد و زمانی که مطهری عصبانی می‌شود رفتاری از او سر می‌زند که شایسته یک نماینده مجلس نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها