تخت روانچی: آمریکا باید از منطقه خارج شود

کد خبر: 970496

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان " یک شخصیت مورد تقدیر و احترام تمام منطقه و قهرمان آن در مبارزه با تروریسم " نام برد و تاکید کرد که آمریکا باید از منطقه خارج شود.

تخت روانچی: آمریکا باید از منطقه خارج شود

خبرگزاری تسنیم: «مجید تخت روانچی» نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان " یک شخصیت مورد تقدیر و احترام تمام منطقه و قهرمان آن در مبارزه با تروریسم " نام برد و تاکید کرد که آمریکا باید از منطقه خارج شود.

تخت روانچی در برنامه " لقاء الیوم " (دیدار امروز) الجزیره با اشاره به اینکه "سردار سلیمانی به شکست داعش تحقق بخشید" ادعای آمریکا مبنی بر اینکه وی یک فرد تروریستی است، محکوم کرد.

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مشورت بدی دریافت کرد و تصمیم ماجراجویانه در خصوص ترور ژنرال قاسم سلیمانی اتخاذ کرد.

وی افزود: واکنش ایران به این اقدام تروریستی آمریکا بر "قانون بین المللی حق دفاع از خویشتن" مبتنی است.

تخت روانچی تاکید کرد که اقدام بعدی ایران به عملکرد آمریکا بستگی دارد، زیرا اگر آمریکا واکنش نشان دهد ایران تماشاچی نخواهد ماند و پاسخ متفاوتی خواهد داد.

خروج آمریکا از عراق

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در ارتباط با درخواست خروج آمریکا از عراق هم گفت: عراق و منطقه از حضور آمریکا ناخرسند است و آمریکا می‌بایست سرنوشت خود را مشخص کند و باید به مصوبه پارلمان عراق دال بر پایان حضور نظامی اش احترام بگذارد.

وی مصوبه یاد شده را نتیجه طبیعی بیش از هفده سال اشغالگری عراق دانست.

روانچی همچنین از آمریکا خواست تا به طور کامل از منطقه خارج شود، زیرا عملکردش به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد افزود: چگونه می‌توان پذیرفت که آمریکا از فاصله دوری به منطقه بیاید در حالی که کشور‌های منطقه آن را نمی‌نپذیرند؟ آمریکا می‌بایست منطقه را به کشور‌های آن واگذار کند تا منطقه با آرامش و بدون درگیری زندگی کند.

وی تاکید کرد: ایران و کشور‌های خلیج فارس می‌توانند بدون دخالت آمریکا مشکلات خود را حل کنند.

برجام در قید حیات است

تخت روانچی در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران و لغو توافقنامه هسته‌ای توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا هم تاکید کرد: این توافقنامه نمرده است و همچنان در قید حیات است و تمامی اقدامات تهران در چارچوب تعیین شده اتخاذ شده است، زیرا برخی از مواد موافقتنامه هسته‌ای به ایران اجازه می‌دهد تا در صورتی که یکی از طرف‌های آن برای ایجاد یک نوع موازنه در توافقنامه اخلال به وجود آورد، به برخی از تعهداتش پایان دهد.

وی در ادامه این مصاحبه تاکید کرد که ایران در صدد دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست و این امر ثابت می‌کند که تهران به معاهدات بین المللی و توافق هسته‌ای متعهد است.

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد افزود تهران در صدد دستیابی به فناوری هسته‌ای جهت استفاده از آن در موارد مسالمت آمیز است و این حق برای ایران قانونی و تضمین شده است.

نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد، ترامپ از ابتدای به قدرت رسیدن در صدد متوقف کردن توافق هسته‌ای بود و این کار را انجام داد.

تخت روانچی تاکید کرد: توافق هسته‌ای میان دو کشور منعقد نشد بلکه با کشور‌های متعددی بسته شد و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحدقرار گرفت و هیچ کشوری بی دلیل حق ندارد از آن خارج شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها