دستگیری «حاج الهام علی‌اف» و سرکوب موج اسلام‌گرایی

کد خبر: 982129

«حاج الهام علی‌اف» به بهانه خیانت و جاسوسی دستگیر شده اما اصل ماجرا این است که حزب اسلام آذربایجان، عضوی از جریان و جبهه مقاومت اسلامی است که نسبت به طرح معامله قرن ترامپ، اعتراض و آن را برخلاف مصالح و منافع مسلمین قلمداد کرد.

دستگیری «حاج الهام علی‌اف» و سرکوب موج اسلام‌گرایی
خبرگزاری فارس: محمد قربانی‌گلشن‌آباد مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی طی یادداشتی درباره بازداشت حاج الهام علی‌اف سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان نوشت: دستگیری حاج الهام علی اف (Hacı İlham Əliyev) سرپرست (Sədr Əvəzi) حزب اسلام آذربایجان به همراه پنج نفر از از اسلام گرایان، نشانه شدت راهبرد اسلام ستیزی و ضدیت آشکار با ارزش های دینی حاکم بر جامعه ده میلیونی مسلمان و شیعی جمهوری آذربایجان توسط دولت باکو، است.

حزب اسلام آذربایجان (AİP) که بلافاصله بعد از استقلال جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۱ میلادی ( ۱۳۷۰ شمسی) توسط روحانی مبارز و مجاهد شیعه مرحوم حاج علی اکرام علی اف ( نارداران، آوریل ۱۹۴۰) و در شهر نارداران، ۲۷ کیلومتری شمال شرقی باکو و حرم حضرت رحیمه خانوم علیها السلام، خواهر بزرگوار حضرت امام رضا علیه السلام، تاسیس شد.

دستگیری «حاج الهام علی‌اف» و سرکوب موج اسلام‌گرایی

حاج علی اکرام علی اف

فعالیت های اسلام گرایانه این حزب، مورد اقبال شدید جوانان مومن و مسلمان شده و نارداران را تبدیل به کانون و پیشران فعالیت های اسلامی در منطقه کرد.

حزب حاکم ینی آذربایجان « YAP) « Yeni Azərbaycan Partiyası) به دلیل سیاست‌های ضد دینی، با دستگیری حاج علی اکرام و دیگر شخصیت ها، تلاش کرد که موج اسلام گرایی را کنترل و البته سرکوب کند.

حاج علی اکرام بیش از شش سال در زندانهای مخوف، بیمار و سپس به دلیل عوارض شکنجه ها، مرحوم شد.

شاگرد خلف ایشان، دکتر حاج موسوم صمداف(متولد ۱۹۶۵، قبا) Hacı Mövsüm Səmədov - که در ایران به اشتباه حاج محسن صمداف، خوانده می شود- رهبری حزب اسلام را برعهده گرفت که ایشان نیز در دی ۱۳۸۹ دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت و اخیرا به زندان مخوف و شکنجه گاه قوبستان، منتقل شد که اعتراضات نهادهای مدنی و حقوق بشری را برانگیخت.

دستگیری «حاج الهام علی‌اف» و سرکوب موج اسلام‌گرایی

حاج موسوم صمداف

و حالا حاج الهام علی اف، دستگیر می شود، دقیقا بر همان اساس و راهبرد.

حاج الهام علی اف، به بهانه خیانت و جاسوسی دستگیر می شود. اما اصل ماجرا چیست؟ حزب اسلام آذربایجان، عضوی از جریان و جبهه مقاومت اسلامی است که نسبت به طرح معامله قرن ترامپ، اعتراض و آن را برخلاف مصالح و منافع مسلمین قلمداد کرد.

حزب اسلام، نسبت به ترور سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی توسط دولت تروریستی ایالات متحده، شدیدا اعتراض کرده و آن را محکوم کرد و ... در همه این موضع گیری‌های اصولی و در غیاب رهبران حزب اسلام، حاج الهام علی اف، چونان خورشیدی درخشان، مسیر مبارزه و مجاهدت را روشن کرد و جوانان مومن انقلابی، پیشتاز این روشنگری بودند.

دستگیری «حاج الهام علی‌اف» و سرکوب موج اسلام‌گرایی

حاج الهام علی اف

اما توصیه به مقامات باکو، اگر از دستگیری حاج علی اکرام، حاج موسوم صمداف، حاج طالع باقراف، حاج آبگول سلیمانوف و دیگر شخصیت های ملی و دینی نتیجه گرفتید، باز هم نتیجه می گیرید ولی تاریخ نشان داد که این راهبرد، از پیش شکست خورده است. حکومت بلشویکی شوروی سابق، صدها هزار مردم مسلمان و سه هزار روحانی و از جمله شهید والامقام آیت الله عبدالغنی بادکوبه ای را به شهادت رساند، آیا نتیجه گرفت؟... هیهات... شما هم شکست خواهید خورد.

چرا که به فرموده سرور مبارزان و آزادی خواهان عالم سیدالشهدا علیه السلام؛ " خون بر شمشیر، پیروز است"

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها