۳۰۰هزارمیلیارد تومان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی نیاز داریم

کد خبر: 986015

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی لازم داریم تا شرایط فعلی کشور را به ویژه از لحاظ اقتصادی مدیریت کنیم.

۳۰۰هزارمیلیارد تومان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی نیاز داریم

خبرگزاری مهر:مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره راهکار‌های مقابله با بیماری کرونا، گفت: در وهله اول لازم است که بگویم گیلان یکی از استان‌های بحرانی از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کرونا بود و تمام تخت‌های بیمارستانی در این استان درگیر بود، اما در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در این استان خالی و شرایط رو به بهبود است.

وی افزود: ما در شرایط رکود تورمی قرار داشتیم که شیوع ویروس کرونا این مسئله را تشدید کرده و برای خروج از این وضعیت، به منابع نیاز داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مدیریت فضای فعلی و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که راهکار‌های تأمین آن باید اتخاذ شود.

لاهوتی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تأمین این بودجه گفت: یکی از پیشنهادات دولت این است که ۷۵ هزار میلیارد تومان را از طریق کاهش ذخیره سود تأمین کند که این موضوع برخلاف قانون پولی و بانکی است و مجلس باید این موضوع را حل کند.

وی بیان کرد: متأسفانه بودجه امسال با منابع پیش‌بینی شده حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد و در چنین شرایطی باید پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین منابع و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی اندیشیده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها