رایزنی تلفنی ظریف و همتای قطری درباره آخرین تحولات افغانستان

کد خبر: 990111

وزرای خارجه ایران و قطر امروز (شنبه) در گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات افغانستان و تلاش‌های جمهوری اسلامی برای تفاهم سیاسی و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.

رایزنی تلفنی ظریف و همتای قطری درباره آخرین تحولات افغانستان

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزرای امور خارجه ایران و قطر دقایقی پیش (امروز شنبه) تلفنی گفتگو کردند.

ظریف در این گفتگو حلول ماه مبارک رمضان را به همتای قطری و دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات در افغانستان و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تفاهم سیاسی و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.

روحانی و امیر قطر نیز امروز تلفنی گفتگو کرده بودند.

حجت الاسلام حسن روحانی نیز امروز شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی، تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان را به دولت و ملت مسلمان قطر و همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

روحانی و امیر قطر روابط و همکاری‌های تهران- دوحه را مثبت و روبه توسعه ارزیابی و بر ضرورت تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات دو کشور تاکید کردند.(اینجا بخوانید)

محمدجواد ظریف و همتای قطری ۲۵ فروردین ماه نیز در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور گفتگو و تبادل نظر کردند. آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها