نماینده مجلس: دولت بازار را رها کرده

کد خبر: 996123

نماینده مردم سمیرم درمجلس با بیان اینکه دولت ابزار‌هایی را در اختیار داشت تا جلوی سوء استفاده و رانت سوداگران و دلالان را بگیرد، گفت:اما متاسفانه دولت بازار را رها کرده و امکان برای جولان سوداگران فرام شده است.

نماینده مجلس: دولت بازار را رها کرده

خبرگزاری تسنیم:اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم درمجلس با اشاره به آشفتگی در بازار خودرو، اظهار داشت:عده‌ای دلال و سوداگر با اقداماتی باعث شده اند که خودرو به درستی به دست مصرف کنند نرسد و همچنین باعث شده اند که قیمت کارخانه‌ای خودرو بالاتر از بازار باشد که دستگاه‌های مربوطه باید تلاش کنند با نظارت بیشتر این آشفتگی برطرف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو متشنج است، افزود:برخی با استفاده از رانت به جای فکر کردن به منافع مردم به دنبال پر کردن جیب خود هستند و اقشار ضعیف با شرایطی که سوداگران به وجود آورده اند، امکان خرید خودرو را ندارند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به اخذ بیش از ۶ هزار خودرو توسط یک فرد که اخیرا از سوی قوه قضائیه محکوم شد، اظهار داشت:دولت و سازمان‌های نظارتی باید پیش‌تر جلوی این کار‌ها را می‌گرفتند تا شاهد چنین مسائلی نباشیم.

سلیمی با بیان اینکه دولت ابزار‌هایی را در اختیار داشت تا جلوی سوء استفاده و رانت سوداگران و دلالان را بگیرد، ادامه داد:اما متاسفانه دولت بازار را رها کرده و امکان برای جولان سوداگران فرام شده است.

وی تاکید کرد:دولت باید به گونه‌ای عمل می‌کرد که نیازی نباشد تا قوه قضائیه برای کنترل بازار خودرو وارد عمل شود. از طرفی هم بهتر است تا قوه قضائیه منتظر دولت نماند و در صورت نیاز برای کنترل بازار و مقابله با گرانی خودرو و سایر مایحتاج ضروری مردم، وارد عمل شود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس تصریح کرد:با تغییراتی که در نحوه ثبت نام و تحویل به موقع خودرو به وجود آمده، این امید وجود دارد که در قیمت خودرو شاهد تغییراتی باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها