تاکید شهردار پایتخت بر همکاری با دولت برای انجام سرشماری

کد خبر: 579614

معاون شهرداری تهران بر بسیج امکانات شهرداری برای انجام هرچه بهتر سرشماری در پایتخت تاکید کرد.

شهرنوشت: معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن95 با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه ها در این امر مهم ملی گفت: در همین راستا شهردار پایتخت تاکید کرده که با تمام توان در خدمت این ماموریت مهم ملی باشیم.
ناصر امانی افزود: بحمدلله شهرداری توانسته اطلاع رسانی بسیار قابل قبولی به شهروندان برای مشارکت در این امر مهم انجام دهد. البته کار اصلی ما از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و باید اعلام کنم که تمام توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر این ماموریت به کار خواهیم گرفت.
وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات لازم را در اختیار ستاد سرشماری قرارداده ایم،تصریح کرد: افتخار می کنیم که در این پروژه عظیم ملی به ایفای نقش می پردازیم و امیدواریم تا یک ماه آینده کار اصلی و میدانی سرشماری انجام می شود و این همکاری و همبستگی ادامه پیدا کند.
امانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه الصاق کد ملک بر روی پلاک‌های آبی شناسایی املاک و مستغلات شهر تهران با هدف به‌روز رسانی و مکان محور نمودن اطلاعات شهرداری تهران همزمان با برگزاری سرشماری نفس و مسکن در پایتخت در حال انجام است.
معاون شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران طی 10 سال گذشته ظرفیت ها و زیرساخت های بسیار خوبی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی در تهران فراهم کرده است، ادامه داد:متاسفانه این ظرفیت ها و زیرساخت های ارزشمند کماکان ناشناخته مانده اند.
وی افزود: استراتژی شهرداری تهران طی سال های اخیر این بوده که شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود. درهمین راستا باید برای رسیدن به این هدف زیرساخت هایی در پایتخت فراهم می شد. یک بخش مهم از این زیرساخت ها که امروز خودش را به عنوان یک کار مهم ملی نشان می دهد بحث محله محوری و هویت بخشی به محلات شهر تهران بوده است.
امانی تاکید کرد: شهرداری تهران در 354 محله پایتخت ظرفیت های عظیم اجتماعی را شناسایی و ایجاد کرده که این ظرفیت ها هم اکنون در خدمت همه سازمان ها و نهادهای مستقر در شهر است.
وی گفت: در سرشماری سال 90 مرکز آمار برای تکمیل کادر ماموران سرشماری مشکل پیدا کرده بود و به حد نیاز نتوانسته بود مامور سرشماری جذب کند. امسال با فعال کردن مدیران محلات 11هزار و 500 نفر داوطلب اعلام آمادگی کردند. همچنین ماموران سرشماری امسال بیشتر به صورت بومی انتخاب می شوند.
معاون شهردار تهران گفت: مامورانی که از شنبه فعالیت خود را آغاز می کنند ،بر محله انجام ماموریت خود اشراف کامل دارند و این اقدام می تواند سرعت کار را افزایش دهد.
امانی در پایان با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از ثبت نام اینترنتی سرشماری عنوان کرد: خانه های فن آوری که ما در سرای محلات راه اندازی کرده ایم توانسته است شهروندان محلات را با حوزه فضای مجازی آشنا کند. این خانه ها در این یک ماه گذشته در اختیار شهروندان برای ثبت نام اینترنتی سرشماری بودند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها