فرش قرمز دولت زیرپای نجفی

کد خبر: 721223

پس از سال ها بالاخره در پاستور بر روی شهردار تهران مجددا باز شد تا طلسم آن در دورانی بشکند که تهران از گذشته بسیار آبادتر است. آبادی که بدون کمک دولت ها حاصل شده و مدیریت جهادی جور بی محبتی ها و بی لطفی ها و تنگ نظری ها را یکه و تنها کشید.

137 آنلاین: پس از سال ها بالاخره در پاستور بر روی شهردار تهران مجددا باز شد تا طلسم آن در دورانی بشکند که تهران از گذشته بسیار آبادتر است. آبادی که بدون کمک دولت ها حاصل شده و مدیریت جهادی جور بی محبتی ها و بی لطفی ها و تنگ نظری ها را یکه و تنها کشید.
هرچند ورود نجفی به عنوان شهردار تهران به هیات دولت امری مبارک است اما این مهم می بایست خیلی سال ها قبل اتفاق می افتد اما به دلیل رقابت های سیاسی و نگاه های جناحی و حزبی، در بر روی شهردار تهران بسته بود. جایگاه شهردار تهران یک جایگاه اجتماعی و فرهنگی است و حضور در سال های گذشته می توانست بسیاری از سوتفاهمات و سوبرداشت ها را مرتفع سازد.

هرچند بسیار دیر اما باید این موضوع را به فال نیک گرفت و صد البته ساختاری تعریف و تنظیم شود که در دوره های آینده تنگ نظری ها و نگاه های سیاسی مانع از محرومیت شهروندان تهرانی از امکانات دولتی نشود. یکی از وظایف مهم نجفی در اولین حضور خود به عنوان شهردار در هیات دولت دفاع و حمایت از منافع مردمان شهری می باشد که او مدیرش است و اولین و مهم ترین وظیفه، وصول مطالبات شهرداری تهران از دولت است که بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان می شود. سهم عمده این مطالبه مربوط به حمل و نقل عمومی تهران است که با وجود احداث و راه اندازی زیرساخت های عظیم مانند خطوط 8 گانه مترو، دولت از واگذاری واگن ها و حق 50 درصدی خود اجتناب کرده است. به همین دلیل شهروندان در استفاده از مترو دچار زحمت فراوانی می شود و محمدعلی نجفی به خاطر تعهدی که در سوگندنامه به مردم داده می بایست این مطالبه را نقد کند. مطالبه ای که نباید قربانی رفاقت ها و دوستی ها شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها