شورای شهر تهران، شعارهایش را فراموش کرده است/ آیا اداره تهران بازهم به پیرمردان خسته خواهد رسید؟ / ۵۸/۲ میانگین سن گزینه‌های شهرداری

کد خبر: 807026

با شروع فعالیت شورای پنجم شهر تهران، وعده‌ها و شعار‌های زیادی از سوی اعضا مبنی بر بکارگیری جوانان در اداره شهر به گوش شنیده می‌شد. برخی از شورایی‌ها حتی اعلام می‌کردند که قرار است در برخی از رده‌های مدیریتی شهر تهران نیز از جوانان استفاده شود و این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار دهند. اما از همان شروع فعالیت شورای پنجمی‌ها رفتار‌هایی خلاف وعده‌های آن‌ها دیده شد.

شورای شهر تهران، شعارهایش را فراموش کرده است/ آیا اداره تهران بازهم به پیرمردان خسته خواهد رسید؟ / ۵۸/۲ میانگین سن گزینه‌های شهرداری
سرویس اجتماعی فردا: با شروع فعالیت شورای پنجم شهر تهران، وعده‌ها و شعار‌های زیاد لیست امید مبنی بر جوان‌گرایی در اداره شهر محقق شود. برخی از شورایی‌ها اعلام می‌کردند که قرار است در برخی از رده‌های مدیریتی شهر تهران از جوانان استفاده شود و این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار دهند. اما از همان شروع فعالیت شورای پنجمی‌ها رفتار‌هایی خلاف وعده‌های آن‌ها دیده شد.
شورای شهر تهران، جوانان را فراموش کرده است
اولین قدم انتخاب شهردار تهران از سوی شورایی‌ها بود که محمدعلی نجفی با ۶۷ ساله که از بیماری قلبی رنج میبرد را انتخاب کردند که در نتیجه آن، پایتخت نشینان شاهد ناتوانی و ناکارآمدی او در اداره شهر تهران بودند؛ و همین مسئله موجب شد تا طرفداران نجفی نیز به انتقاد از او بپردازند. در نهایت شهردار ناکارآمد و ناتوان تهران بیماری خود را بهانه کرد و از شهرداری تهران استعفا داد.
تهرانی ها فراموش نکرده اند محمدباقر قالیباف در سن ۴۴ سالگی شهردار تهران شد و وقتی که ۵۶ ساله شد از شهرداری خداحافظی کرد؛ و این در حالی است که شورای پنجمی‌ها در حالی شعار استفاده از جوانان در مدیریت شهری را می‌دادند که نجفی را با ۱۱ سال سن بیشتر از سن قالیباف بر کرسی شهردار تهران نشاندند!
انتخاب شهردار ناکارآمد برای تهران که عملا بازنشسته محسوب می‌شد، اولین تصمیم شورای پنجمی‌ها بود که به ضرر تهران و پایتخت نشینان تمام شد. اما این پایان ماجرا نبود. چرا که شهردار برای پست‌های معاونت‌هایش نیز از بازنشستگان بهره گرفت. هرچند این مساله در ابتدا با انتقاداتی از جانب برخی اعضای شورا همراه بود اما تغییری در ماجرا نداشت.
این در حالی است که زمان مدیریت جهادی معاونان جوان شهردار در کنار باتجربه‌‌ترها اداره شهر را عهده دار بودند، معاونان جوانی، چون علیرضا جاوید (متولد ۱۳۵۸)، مازیار حسینی (متولد ۱۳۹۴) و سیدجعفر تشکری هاشمی (متولد ۱۳۴۲) را در مدیریت شهری تهران به کار گرفته بود. اما متاسفانه شورای پنجمی‌ها خلاف شعار‌های جوانگرایی که از ابتدای کار خود سرداده بودند، عمل کرده اند.
شورای شهر تهران، شعارهایش را فراموش کرده است حالا بار دیگر اعضای شورای شهر درگیر انتخاب شهردار جدید تهران شده اند. سیدمحمدعلی افشانی، انصاری لاری، محمود حجتی، پیروز حناچی، محمود حسینی، حجت الله میرزایی، حسینی مکارم ۷ گزینه پیشنهادی شهرداری تهران از سوی شورای شهر هستند که میانگین سن آن‌ها ۲ /۵۸ سال و مشابه میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم است. و باید گفت که این بار نیز شورایی ها به جوان بودن افراد انتخابی توجهی نکرده اند و گویا به نظر می رسد که می خواهند تجربه تلخ شهردار شدن نجفی را تکرار کنند.
از سوی دیگر باید گفت که گزینه‌های اعلام شده از سوی شورایی‌ها برای انتخاب شهردار تهران، موجی از اعتراضات برای ناکارآمد بودن این افراد را نیز به راه انداخته است؛ تا جایی که حتی طرفداران اعضای شورای شهر نیز آن‌ها را متهم به لابی گری کرده اند و معتقدند که این افراد بر اساس سیاسی کاری انتخاب شده اند و نه بر اساس کارآمدی!
آنطور که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر قرار نیست که بر عهد و پیمان خود با پایتخت نشینان راجع به انتخاب جوانان برای رده‌های مختلف مدیریت شهری باشند و اهداف سیاسی خود را مقدم بر مصلحت اداره شهر تهران می‌دانند.
با این شرایط باید منتظر اداره شهر تهران حتی بدتر از تعطیلی پروژه‌های شهری در دوره شهرداری نجفی باشیم و مشخص نیست که با این وضع اداره شهر چه بلایی بر سر پایتخت نشینان خواهد آمد؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها