لاغرشدن باورنکردنی چاق ترین کودک جهان! +تصاویر

کد خبر: 1052825

تصاویر جدید کودکی که پیشتر به عنوان چاق ترین کودک جهان شناخته می شد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

لاغرشدن باورنکردنی چاق ترین کودک جهان! +تصاویر

 باشگاه خبرنگاران: کاهش وزن چشمگیر نوجوان اندونزیایی بار دیگر به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. در حالی که «آریا پرمانا»، زمانی چاق‌ترین کودک جهان شناخته می‌شد حالا به دلیل کاهش وزن چشمگیر خود خبرساز شده است. " آریا پرمانا" ۱۴ ساله در حالی اکنون ۸۲.۵ کیلوگرم وزن دارد که در سن ۱۱ سالگی وزنش به ۱۹۰.۵ کیلیوگرم رسیده بود.

mgBMQUDD0Zr4

۵ سال پیش بود که انتشار تصاویری از آریا در حالی که در یک مخزن آب مشغول خنک کردن خود بود بهت و حیرت کاربران به ویژه پزشکان این کشور را برانگیخت. این کودک آنقدر چاق بود که قادر به پوشیدن هیچ لباسی نبود و تنها یک پارچه را به دور بدن خود می‌پیچید. او روز‌ها را با خوردن تنقلات، غذا‌های ناسالم و حمام کردن در مخزن حیاط خانه شان سپری می‌کرد.

Mf5wlgGmV276

وزن زیاد این کودک مانع حضور او در مدرسه شده بود. اما تغییر رژیم غذایی به همراه ورزش منظم موجب شد تا این کودک به زندگی عادی بازگردد. تصاویری که به تازگی از آریا منتشر شده است او را در حال ورزش نشان می‌دهد.

آریا در این باره می‌گوید: «برخی افراد با رژیم‌های غذایی چند هفته‌ای و از دست دادن وزن خود خوشحال می‌شوند، اما به محض آنکه آن‌ها دوباره شروع به خوردن می‌کنند وزن آن‌ها باز می‌گردد. این در حالی است که مقدار غذای آن‌ها باید به تدریج کاهش یابد. کاهش غذا در طول هفته نه به یکباره. مثلا اگر قبلا یک بشقاب برنج می‌خوردند، آن را به پنج قاشق کاهش دهند. نباید با رژیم غذایی سخت خود را اذیت کنند، این چیزی است که من آن را انجام دادم. روش تغذیه و عادت خواب خودم را تغییر دادم.»

CNdmSI4uoPCH

کاهش وزن آریا به حدی بوده است که اکنون او می‌تواند از درخت بالا برود و دوچرخه سواری کند. او روزانه ۳ کیلومتر پیاده روی می‌کند، به علاوه روزانه به مدت ۲ ساعت بسکتبال و سایر ورزش‌ها را انجام می‌دهد. او همچنین پیش از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا به صورت پیاده به مدرسه می‌رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها