جدیدترین رایانه پوشیدنی/تصاویر

کد خبر: 328180

پژوهشگران ژاپنی نمونه اولیه از یک رایانه پوشیدنی جدید را آزمایش کردند که نمونه اولیه این رایانه گوشی مانند یک دستگاه کمک شنوایی به نظر می رسد و 17 گرم وزن دارد .

جدیدترین رایانه پوشیدنی/تصاویر
مهر: این رایانه جدید که "رایانه پوشیدنی گیره گوش" نام دارد توسط مهندسان دانشگاه هیروشیما ساخته و شرکت NS West آن را آزمایش کرده است. نمونه اولیه این رایانه گوشی مانند یک دستگاه کمک شنوایی به نظر می رسد و 17 گرم وزن دارد.
این دستگاه به یک جی پی اس، حسگر ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج هوا، میکروفون و بلندگو تجهیز شده است. این سیستم می تواند از طریق بلوتوث به آیپد و یا دیگر گجت ها متصل شده و به کاربر امکان می دهد از طریق برنامه های رایانه ای با استفاده از بیان چهره مانند بالا بردن ابرو، فشار دادن دندانها، پلک زدن و یا تکان دادن بینی مسیر و جهت مورد نظر خود را بیابد. گفته می شود این دستگاه با استفاده از حسگرهای فروسرخ این حرکات را تحت نظارت می گیرد. سازندگان این دستگاه مدعی هستند این گوش رایانه ای، دستگاه سودمندی است که می تواند مانند دست آزاد (هندز فری) کار کند.
این دستگاه که می تواند بر ضربان قلب و دمای بدن نظارت کند ویژگی هایی دارد که می توان با آنها به یاری افراد معلول ، ناتوان و پیر شتافت. سازندگان این رایانه گوشی می گویند کاربران می توانند مانند به گوش کردن گوشواره ، این دستگاه را بپوشند. این دستگاه به ریزتراشه و واحد ذخیره داده مجهز است و کاربر می تواند نرم افزارهایی برای آن بارگذاری کند. از آنجا که نیازی نیست کاربر برای استفاده از این دستگاه، دست خود را حرکت دهد سازندگان آن می گویند می توان از این رایانه گوشی به عنوان "یک دست سوم" برای طیف وسیعی از افراد از جمله پرستاران و پزشکان، کوهنوردان، موتورسواران و فضانوردان و همچنین افراد معلول بهره مند شد. یک شتاب سنج در این رایانه به کار گرفته شده که وقتی کاربر مسن به زمین می خورد می تواند با برقراری ارتباط با تلفن هوشمند اطلاعات خود را به اقوام کاربر داده و یا بر اساس داده های جی پی اس با اورژانس تماس بگیرد. قرار است این محصول کریسمس 2015 به بازار عرضه شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها