مدیران فرهنگی چگونه می‌توانستند از حجم حواشی بکاهند؟

از سهو نگارش دیپلم افتخار برق‌نورد تا ناهماهنگی مسئولان فرهنگی

کد خبر: 1204773

در موضوع دیپلم افتخار هومن برق‌نورد جای پرسش است که چرا مدیران فرهنگی و مشخصا مدیران ذی‌ربط با جشنواره فیلم فجر به سرعت توضیح خود را ارائه نکردند و مسئول این ناهماهنگی‌ها دقیقا کیست؟

از سهو نگارش دیپلم افتخار برق‌نورد تا ناهماهنگی مسئولان فرهنگی

گروه فرهنگ و هنر سایت فردا: جشنواره فجر امسال حواشی کم نداشت؛ بخش مهمی از حواشی پیش آمده خارج از اراده مدیران فرهنگی و ناشی از سیاست‌بازی‌های برخی سینماگران بود که سعی کردند با تحریم جشنواره به نوعی این رویداد فرهنگی را با چالش مواجه کنند اما بخشی از حواشی نیز معطوف به ناهماهنگی و تعلل مسئولان در پاسخگویی بهنگام است؛ از جمله شکل ارائه دیپلم افتخار هومن برق‌نورد که وقتی با واکنش محسن‌ تنابنده مواجه شد، اتفاقا به دست‌آویزی در اختیار همان‌هایی تبدیل شد که قصد تضعیف و تخریب جشنواره فجر را داشتند؛ تقدیرنامه‌ای که اولا نام برق‌نورد، «برق‌نور» درج شده بود، ثانیا با خودکار و نه به صورت رسمی نوشته شده بود و در نهایت امضای دبیر جشنواره پای آن دیده نمی‌شد. همه اینها البته بعد از متن تمسخرآمیز تنابنده حواشی زیادی ایجاد کرد.

در پی این اشتباهات یکی از رسانه‌ها مدعی شد که تنابنده تصویری جعلی منتشر کرده است که این موضوع اشتباه بود و ناشی از تأخیر بخش رسانه‌ای جشنواره قلمداد شد. واقعیت این است که تصویر جعلی نبوده است؛ شاهد آنکه در نهایت مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره اصل سهو رخ داده را تأیید کرد و البته در توضیحی بیان کرد: «به دلیل حساسیت های این دوره و به دلیل لو نرفتن اسامی برگزیدگان، جلسه جمع بندی داوران ساعتی قبل از مراسم اختتامیه برگزار شد که تا دقایقی قبل از مراسم ادامه داشت و به دلیل تکثر جوایز نسخه چک نویس بدون امضای دبیر سهوا در برخی از لوح های تقدیر قرار گرفت. امروز نسخه نهایی ارسال و از آنها عذر خواهی شد».

او همچنین گفت: «جلسه نهایی داوران در سال های گذشته یک روز قبل از مراسم انجام می شد و فرصت کافی برای آماده سازی لوح ها وجود داشت که امسال این زمان برای آماده سازی با توجه به زمان برگزاری جلسه جمع بندی هیات داوران قبل از اختتامیه محدود بود».

با در نظر داشتن همه اینها چند پرسش مهم وجود دارد؛ آنکه چرا مدیران فرهنگی و مشخصا مدیران ذی‌ربط با جشنواره فیلم فجر به سرعت این توضیح را ارائه نکردند و تعلل در این امر چگونه قابل درک است؟ و در نهایت مسئول این ناهماهنگی‌ها دقیقا کیست؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها