اکران فیلم هندی آغاز آشتی تماشاگران خواهد بود؟

اکران فیلم خارجی یعنی رانت!

کد خبر: 1171884

سید ضیا هاشمی تهیه کننده سینما ضمن موافقت با اکران فیلم‌های خارجی می‌گوید وقتی تعدادی آدم و موسسه با رانتی که دارند، بخواهند برخی فیلم‌های خارجی را اکران کنند، قطعا این مطلوب جامعه سینمایی کشور نیست.

 اکران فیلم خارجی یعنی رانت!

موضوع اکران فیلم های خارجی در سینمای کشور از موضوعات پرحاشیه ای است که هراز چندگاهی بحث آن داغ می شود و با اکران چند فیلم سینمایی و عدم استقبال تماشاگران از این فیلم ها، مجددا پرونده آن بسته می شود. حالا قرار است به زودی فیلم سینمایی «خیزش، غرش، آتش» از سینمای بالیوود راهی پرده های نقره ای سینماهای کشور شود؛ این فیلم در سال 2018 جلوی دوربین رفته که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری آن تا سال 2021 طول کشید و امسال همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا اکران شد و از نهم شهریور ماه توسط «خانه فیلم» در سینماهای ایران اکران خواهد شد. این فیلم  توانست با آغاز اکرانش مورد استقبال بسیار زیاد مردم سراسر جهان قرار گیرد و رکورد پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ سینمای هند را به خود اختصاص دهد.

سید ضیا هاشمی در پاسخ به این سوال که با اکران فیلم های خارجی در سینماهای کشور موافق است یا نه، گفت: من به طور کلی با اکران فیلم های خارجی در سینماهای کشور موافقم، اما اینکه این اکران ها با چه شرایطی انجام شود مورد سوال و بحث است. اینکه در درجه اول این فیلم ها اصطلاحا سرقتی نباشند و رایت آن از تهیه کننده و یا شرکت سرمایه گذار فیلم خریداری شده باشد و نکته بعدی اینکه اگر این امکان برای همه در ایران فراهم باشد و هیچ گونه رانتی در میان نباشد، چه اشکالی دارد.

عضو سابق شورای پروانه ساخت فیلم های سینمایی در ادامه از نبود شرایطی نظام مند و شفاف برای اکران فیلم های خارجی در کشور گلایه کرد و افزود: اینکه در نبود شرایطی مشخص و شفاف، وقتی تعدادی آدم و موسسه با رانتی که دارند، بخواهند برخی فیلم های خارجی را اکران کنند، قطعا این مطلوب جامعه سینمایی کشور نیست و ممکن است خدای نکرده در ادامه فسادهایی را به دنبال داشته باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها