چهارمين نشانه ظهور، كجا رخ مي‌دهد؟/عکس

کد خبر: 263137

بيدا نام محلي است لشكر سِفياني در حالي كه از مدينه براي مقابله با حضرت مهدي (عج) به‌سوي مكه خارج مي‌شود، در آن فرو برده مي‌شود.

چهارمين نشانه ظهور، كجا رخ مي‌دهد؟/عکس

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در مدينه‌منوره، در خروجي شهر مدينه به سمت مكه، منطقه‌اي ميان يك كوه نسبتا عريض و طولاني به نام عير و كوهي ديگر به نام حمراالاسد وجود دارد كه آن‌را محل وقوع رويداد خسف بيدا مي‌گويند. كوه عير خسف بيدا را چهارمين نشانه از نشانه‌‏هاى حتمى ظهور گفته‌اند و در اصل خَسْف در لغت به معناى فرو ريختن چيزى در زمين ‏است.

شيخ صدوق با سند صحيح از امام ‏صادق‏ عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «قَبْلَ قيامِ القائمِ خَمسُ عَلاماتٍ مَحتومات: اَلَيمانىُّ و السُّفيانىُّ و الصَّيحةَ وَ الخَسفُ بِالبَيداء وَ قَتلُ النَّفسِ الزَّكية؛ پيش از قيام قائم پنج نشانه حتمى است: يمانى، سفيانى، بانگ آسمانى، خسف بيدا و قتل نفس‏زكيه». كوه حمرا الاسد ماجراي حمراء الاسد در همين مكان و در سال سوم هجرت به وقوع پيوسته است؛ در پايان جنگ احد، به فرمان ابوسفيان لشكر به ظاهر فاتح او به سرعت به سوي مكّه حركت كرد، هنگامي كه اين لشكر به سرزمين «روحاء» رسيدند، از كار خود سخت پشيمان شدند و تصميم به بازگشت به مدينه گرفتند تا بقيه مسلمانان را به قتل رسانند.

پيامبر (صلي الله عليه و آله) از اين موضوع با خبر شدند و فوراً دستور دادند كه مسلمانان، بسيج و براي يك جنگ ديگر آماده شوند، مخصوصاً فرمان دادند كه مجروحان، زنان و كودكان نيز در اين جنگ شركت كنند. خبر حركت ارتش اسلام به لشكر دشمن رسيد و ابوسفيان با نگراني و اضطراب سپس دستور عقب نشيني بسوي مكه را صادر كرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها