بزرگ بانوی اسلام، منشا وحدت جهان اسلام/ اقبال کاربران فضای مجازی به یک ایده جالب

کد خبر: 352810

این اقدامات شهاب مرادی در تکریم همسر پیامبر(ص) در شرایطی است که این روزها افرادی هستند که به خیال بالا بردن مذهب تشیع، با بدگویی از اصحاب و یاران پیامبراکرم(ص) بدترین ضربات را به فرهنگ و مذهب علوی وارد ساختند. در مقابل نیز افراطیون وهابی در سیاه نمایی آیین و سیمای زیبای اسلام چنان وارد عمل شده اند که امروز دیدگاه جهانیان به مسلمانان تداعی کننده تروریست برای آنها شده است.

بزرگ بانوی اسلام، منشا وحدت جهان اسلام/ اقبال کاربران فضای مجازی به یک ایده جالب
سرویس فرهنگی « فردا »- درست یکسال پیش و در آستانه سالروز شهادت حضرت خدیجه (س) بود که یک پیشنهاد جالب از سوی حجت الاسلام شهاب مرادی مطرح شد. این پیشنهاد نیز خیلی ساده و کوتاه بود و به دل ها نیز نشست. شهاب مرادی از مردم متدین خواست تا در روز شهادت این بزرگ بانوی اسلام دختران خود را با نام مبارک خدیجه صدا بزنند. حالا و یکسال پس از آن پیشنهاد جالب، این بار حجت الاسلام شهاب مرادی در قامت رئیس سازمان فرهنگی هنری دست به ابتکاری جدید زد و طرح تکریم مادر مهربانی را در رمضان 93 راه انداخت. در این بین هم طرح سال گذشته شهاب مرادی و هم این طرح جدید البته مورد استقبال مردم شهر تهران نیز قرار گرفت. در فضای مجازی به خصوص در بین کاربران اینستاگرام نیز بازخوردهای بسیار خوبی در خصوص طرح تکریم مادر مهربانی ایجاد شد.
این اقدامات شهاب مرادی در تکریم همسر پیامبر(ص) در شرایطی است که این روزها افرادی هستند که به خیال بالا بردن مذهب تشیع، با بدگویی از اصحاب و یاران پیامبراکرم(ص) بدترین ضربات را به فرهنگ و مذهب علوی وارد ساختند. در مقابل نیز افراطیون وهابی در سیاه نمایی آیین و سیمای زیبای اسلام چنان وارد عمل شده اند که امروز دیدگاه جهانیان به مسلمانان تداعی کننده تروریست برای آنها شده است. البته حجت الاسلام مرادی همین چند ماه پیش نیز در همایش «فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ» از کرامات و جایگاه مادر بزرگوار حضرت زهرا(س) این چنین گفت: حضرت خدیجه(س) نیز در جامعه شیعه بسیار غریب است و این موضوع جای نگرانی دارد. درباره شخصیت حضرت خدیجه(س) برخی مغرضین حرفهایی زده‌اندو در حالی که پیامبر ایشان را در کنار فاطمه زهرا، آسیه و مریم، انسان کامل برشمرده‌اند. عایشه در مورد ایشان چیزهایی گفته و اظهار داشته که نسبت به ایشان حسد داشته است و اگر شیعیان این مسائل را خوب می‌دانستند، حضرت خدیجه(س) این‌قدر در جامعه مظلوم و ناشناخته نبودند. حضرت خدیجه(س) خانمی است که که نماد پاکبازی است و مکارم اخلاقی‌شان بی‌نظیر است. این در حالی است که در جامعه ما نمایشنامه‌ای در مورد ایشان نوشته می‌شود که سراسر توهین به این بزرگوار است و حتی در مساجد هم به اندازه یک کاشی اسمی از ایشان در جایی حک نشده است. در عظمت حضرت خدیجه(س) کم کار کرده‌ایم و در کتاب دانش‌آموزان ما هم حتی به اندازه یک صفحه درباره ایشان مطلب نیست؛ در حالی که ایشان بیشترین ظرفیت را برای جلب افراد به مذهب شیعه دارد. در واقع خدیجه کبری(ع) بین همه مذاهب به عنوان رمز و اشتراکی است و پذیرش جوانها نیز در خصوص این مسائل بسیار بالاست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها