شکوه نماز عید سعید فطر در استان تهران

کد خبر: 431443

مردم شهرستان های استان تهران پس از یکماه روزه داری و همزمان با عید سعید فطر در نماز پرشکوه عید فطر شرکت کرده و اوج عبودیت و بندگی را به نمایش گذاشتند.

شکوه نماز عید سعید فطر در استان تهران
مهر:صبح شنبه نماز عید سعید فطر با حضور پرشور و وصف ناپذیر مردم استان تهران در مصلاها و مساجد جامع شهرستان های استان اقامه شد. مردم شهرهای مختلف استان تهران پس از یک ماه بندگی و عبودیت با حضور پرشور خود در نماز عید سعید فطر آمده بودند تا پیوندی دوباره با ذات اقدس الهی بسته و نشان دهند که برکات ماه مبارک رمضان در زندگی آنان اثرگذار بوده است. حضور باشکوه نوجوانان و جوانان در نماز عید سعید فطر از ساعات اولیه صبح روز عید، مکان های اقامه نماز عید سعید فطر شاهد حضور پرشور و باصلابت مردم بود به طوری که ترافیک های سنگینی در مسیرهای منتهی به برگزاری نماز مشاهده می شد. حضور نوجوانان و جوانان در نماز عید سعید فطر یکی از ویژگی های بارز این مراسم بود به طوری که بر اساس مشاهدات خبرنگار مهر بیشتر حاضران در نماز عید را آینده سازان ایران اسلامی تشکیل می دادند. نماز عید سعید فطر در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پیشوا، پردیس، پرند، ری، دماوند، فیروزکوه، شهریار، قدس، ملارد، اسلامشهر، شمیرانات، رباط کریم و نقاط مختلف استان تهران باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شد.

نماز عید فطر

تقدیر از فعالان فرهنگی در دماوند

در شهرستان ورامین مردم متدین و انقلابی دیار 15 خرداد با حضور در میدان مصلا، نماز عید سعید فطر را به امامت آیت الله محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اقامه کردند.

یکی از نمازگزاران جوان حاضر در نماز عید سعید فطر در ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انسان پس از یک ماه روزه داری، حال خوش و غیر قابل توصیفی برای حضور در نماز عید سعید فطر دارد.

حسین حسینی افزود: امروز شاهد هستیم که تمام اقشار و طبقات مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد در نماز عید شرکت کرده و با خدای خود راز و نیاز کردند.

وی ادامه داد: نماز عید سعید فطر یک تجدید عهد و پیمان دوباره با خداوند متعال است و انسان با حضور در این مراسم نشان می دهد که علاقه مند به حفظ برکات ماه مبارک رمضان در زندگی خود است.

در شهرستان دماوند نیز نماز عید سعید فطر در 33 مسجد این شهرستان برگزار شد که مهمترین این برنامه ها در مسجد جامع این شهرستان بود که نماز عید برگزار و در حاشیه این مراسم از فعالان فرهنگی دماوند تقدیر به عمل آمد.

حضور باشکوه مردم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

حرم عبدالعظیم حسنی نیز یکی از مکان هایی بود که نماز پرشکوه عید سعید فطر با حضور پرشور مردم به امامت حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت ری برگزار شد.

مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در ساعات اولیه صبح روز عید مملو از جمعیتی بود که از نقاط دور و نزدیک برای شرکت در نماز عید سعید فطر خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده بودند.

سازمان اتوبوسرانی و شرکت مترو نیز خدمات ویژه ای را به منظور تسهیل در رفت و آمد نمازگزاران در نظر گرفته بود.

همچنین در طول مسیرهای برگزاری نماز عید سعید فطر محل های جمع آوری فطریه و کفاره توسط نهادهای خدماتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی تعیین شده بود و مردم نیز وجوه خود را به این مراکز تحویل می دادند.

نماز عید سعید فطر نمایش وحدت و اتحاد مردم حول محور اسلام است

حجت الاسلام رضا غلامی اظهار داشت: نماز عید سعید فطر طی سال های گذشته از شکوه غیر قابل وصفی در کشور برخوردار شده است و مردم پس از یکماه روزه داری در این مراسم حضور پیدا می کنند.

نماز عید فطر

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: نماز عید سعید فطر نمایش وحدت و اتحاد مردم حول محور اسلام است که قدرت مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان فیوضات زیادی نصیب هر انسانی شده و نماز عید سعید فطر فرصتی مجدد برای عهدبستن با خداوند متعال برای حفظ این فیوضات خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها