تغییر مدیر موفق انتشارات «سوره مهر» پس از 14 سال

کد خبر: 601845

محمد حمزه‌زاده مدیر عامل انتشارات سوره مهر پس از 14 سال مسئولیت مدیریت در این انتشارات را واگذار کرد.

تغییر مدیر موفق انتشارات «سوره مهر» پس از 14 سال
تغییر مدیر انتشارات «سوره مهر» پس از 14 سال/ حمزه‌زاده رفت، قره‌داغی آمد

فارس: محمد حمزه‌زاده مدیر عامل انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری از این انتشارات رفت.

بر اساس این گزارش، حمزه زاده که از سال 81 مدیر عامل سوره مهر بود پس از چهارده سال مدیریت انتشارات را واگذار کرد. بنابراین عبدالحمید قره داغی رئیس سابق حوزه هنری البرز جانشین محمد حمزه زاده خواهد شد.
محمد حمزه زاده متولد سال 1348 تهران، از هفده سالگی نوشتن برای مجلات را آغاز کرد و در بیست و دو سالگی اولین کتاب خود را که مجموعه قصه‌ای برای نوجوانان بود به چاپ رساند. از بیست و چهار سالگی سردبیر مجلات رشد کودک و نوآموز و دانش آموز وزارت آموزش و پرورش شد.
در ادامه فعالیت در مجلات رشد، چهار سال معاون هنری دفتر انتشارات کمک آموزشی بود. وی که فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینماست، کار در حوزه هنری را با همکاری با دفتر ادبیات و هنر مقاومت شروع کرد. سپس وارد مجله سوره نوجوانان شد و چند سالی به طور همزمان با سه دفتر رشد، مقاومت و سوره نوجوانان همکاری داشت.
از سال 81 دوباره به حوزه آمد و مسئولیت انتشارات سوره مهر را بر عهده گرفت. از این نویسنده تاکنون پانزده کتاب برای کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده که تعدادی از آنها برنده جوایز مختلف ادبی شده اند.
حمزه زاده در سال 88 جایزه ربع قرن ادبیات کودکان دفاع مقدس را برای کتاب چشم چشم دو ماهی از آن خود کرد. مهمترین آثار: در زمینه کتاب: کتابخانه، دو رکاب و چهار پا، راز لوکوموتیو، پرتقال خونی، چشم چشم دو ماهی، آن مرد در باران آمد، آهو جان، دختری که زیاد می دانست، خواب های عجیب، چوپان باز هم دروغ گفت، ماجرا های آسمون و ریسمون، سبز آسمانی در زمینه فیلم: فیلم مستند "این جا ابیانه است" (نویسنده و کارگردان) فیلم مستند"حوزه هنری: میان دیروز و همیشه" (طراح و تهیه کننده) سریال تلویزیونی "قصه های زهرا" (نویسنده فیلمنامه) عمده مسئولیت ها: سردبیر مجلات رشد کودک و نوآموز و دانش آموز معاون فنی و هنری دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش عضو هیات مدیره انتشارات مدرسه معاون دفتر کودک و نوجوان ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری سردبیر هفته نامه مهر رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مطبوعاتی سوره مقام حوزه هنری عضو هیات مدیره انجمن قلم ایران(یک دوره) مدیر عامل شرکت انتشارات سوره مهر دبیر شورای راهبردی و سردبیر ماهنامه سوره سردبیر سایت ادبی، هنری لوح.
حمزه زاده فارغ التحصیل کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی است. او کار خود را در حوزه هنری با همکاری در دفتر ادبیات و مقاومت شروع کرد. سپس وارد مجله سوره نوجوان شد. از سال 81 مسئولیت انتشارات سوره مهر را بر عهده گرفت. «چشم چشم دو ماهی» از آثار وی به شمار می رود.
وی از چند ماه پیش همزمان با مدیریت سوره مهر مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره را نیز عهده دار بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها