تفاوت روبات های تلگرامی با حساب کاربری

کد خبر: 595942

طراحی روبات تلگرام لزوماً کار دشواری نیست و کاربران تلگرام طی چند فرآیند ساده می‌توانند یک روبات شخصی برای خود ایجاد کنند که البته تفاوت‌هایی با حساب کاربری‌شان دارد.

روزنامه ایران: طراحی روبات تلگرام لزوماً کار دشواری نیست و کاربران تلگرام طی چند فرآیند ساده می‌توانند یک روبات شخصی برای خود ایجاد کنند که البته تفاوت‌هایی با حساب کاربری‌شان دارد.
روبات‌های تلگرامی یکی از قابلیت‌ها یا افزونه‌های جانبی پیام‌رسان تلگرام هستند که امکان تعامل کاربر با آنها از طریق ارسال پیام و فرمان‌های متفاوت وجود دارد.درخصوص تفاوت روبات با سایر حساب‌های کاربری تلگرام از قبیل کاربران یا مدیرهای گروه و... می‌توان گفت روبات‌ها آخرین زمان آنلاین بودن ندارند و به عنوان مثال با عبارت Last seen recentlyمواجه نمی شویم. همچنین در انتهای نام کاربری آنها همیشه کلمهbot حضور دارد و البته فضای محدودی برای ذخیره اطلاعات دارند پس پیام‌های قدیمی‌تر پس از پردازش توسط روبات حذف می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که روبات تلگرام نمی‌تواند شروع‌کننده مکالمه با کاربران باشد و تنها زمانی‌که کاربر برای آن پیام بفرستد، امکان ارسال پاسخ از طرف روبات وجود خواهد داشت.
همان‌طور که محمد حسنی کارشناس فضای مجازی درباره ماهیت روبات‌های تلگرامی توضیح می‌دهد، روبات تلگرامی برنامه‌ای است که روی یک سرور اجرا می‌شود و تلگرام هم یک واسط ایمن برای تبادل بین کاربر و برنامه موجود در آن سرور است.
به عبارت دیگر روبات‌های تلگرام کدهایی هستند که از طریق یک پروتکل امن متصل به یک سرور واسط عمل می‌کنند. از طرفی خاصیت کد بازOpen source بودن تلگرام این اجازه را به برنامه‌نویسان می‌دهد که برایش روبات بنویسند و به توسعه هرچه بیشتر این برنامه کمک کنند.
چطور روبات تلگرامی بسازیم؟
طراحی روبات تلگرام لزوماً کار دشواری نیست و همه کاربران تلگرام با طی کردن چند قدم ساده می‌توانند یک روبات شخصی برای خود در این پیام‌رسان ایجاد کنند. برای این کار خود تلگرام یک روبات با نام BotFather معرفی کرده است که کاربر با برقراری ارتباط با این روبات اقدام به راه‌اندازی روبات خود می‌کند.
بدین ترتیب مراحل انجام این کار در هنگام ارتباط با این روبات برای کاربر ارسال می‌شود. البته به دلیل اینکه تلگرام برای ساخت روبات، سروری در اختیار ما نمی‌گذارد، روبات‌هایی که با این روش ایجاد می‌شوند و تنها با استفاده از APIهای خود تلگرام ساخته می‌شود بسیار ساده هستند و قابلیت‌های چندانی ندارند.

برای ساختن یک روبات با امکانات اختصاصی به دانش کدنویسی نیاز است و می‌توان با تهیه یک سرور، قابلیت‌ها و کاربردهای وسیعی برای روبات تعیین و طراحی کرد. روبات‌هایی که با این روش ساخته می‌شوند بر اساس عبارت درخواستی و دستور کاربر می‌توانند در یک دیتابیس جست‌و‌جو ‌کنند و نتایج متنی یا فایل صوتی، تصویری و... را برگردانند. حتی می‌توان روبات‌هایی که جنبه نظرسنجی یا برگزاری آزمون آنلاین و امثال آن دارد را نیز طراحی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها