بدری: باغ‌گلی نمی‌تواند منشا تحولات باشد

کد خبر: 1088938

نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: عدم برنامه در وزارت آموزش و پرورش کشور و حضور کوتاه‌مدت هر وزیر منجر به بی‌ثباتی این وزارتخانه شده است.

بدری: باغ‌گلی نمی‌تواند منشا تحولات باشد

صدیف بدری در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: مردم بی‌صبرانه منتظر تغییرات سریع هستند، مجلس نقش بی‌بدیل در کابینه توانمند دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاران گرامی جایگاه وزارت آموزش و پرورش کشور به عنوان یک وزارتخانه پرمخاطب بر همگان آشکار است آموزش و پرورش محل فکر و رشد توسعه پایدار است، تردیدی نیست کوچکترین اخلال در نظام آموزش و پرورش نباید صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نگاه دولت به این حوزه باید ویژه باشد تا شاهد ثبات و برنامه‌محوری باشیم. متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در کشور ما با میانگین فعالیت حدود دو سال برای وزرا در یک دهه اخیر به وزارتخانه بی‌ثبات تبدیل شده است.

تین نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بی‌ثباتی در آموزش و پرورش تاثیرش را در انتخاب وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم گذاشته و توجه چندانی نشده است.

بدری گفت: آقای باغگلی  جوان خوش فکر و با دانشی است اما سوابق بسیار محدود ایشان با جایگاه حساس تعلیم و تربیت در کشور به هیچ وجه تناسب ندارد، ایشان سابقه اجرایی در حد مدیریت خرد دولتی هم ندارد و نباید آموزش و پرورش را به محل آزمون و خطا تبدیل کنیم.

وی ادامه داد:  در این چند روزی که نام آقای باغگلی مطرح شده‌ مخصوصا درباره معلمان و کیفیت آموزش دادن آنان، خاطر فرهنگیان کشور را آزرده کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه است، در حال حاضر سهم مدارس دولتی از ده‌ها رتبه برتر کنکور صفر است و باید پاسخ داد که چرا هیچ دانش‌آموزی موفق به قرار گرفتن در جمع نفرات برتر کنکور نمی‌شود در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید تفاوتی میان سطح تحصیل در این مدارس باشد.

بدری با بیان اینکه تغییرات در هر مجموعه‌ای باید از درون آن شکل گیرد، ادامه داد: باغگلی هرگز نمی‌تواند منشأ تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش باید از بطن فرهنگیان کشور باشد و با گوشت و پوست و استخوان مشکلات آن‌ها را درک کند در این رابطه از نمایندگان انتظار داریم با رأی مخالف به وزیر پیشنهادی زمینه معرفی وزیری توانمند را فراهم کنند./ خانه ملت

حجم ویدیو: 7.93M | مدت زمان ویدیو: 00:05:51 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها