نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی:

پاشایی‌بهرام: آقای خاندوزی جوان و فساد ستیز هستند

کد خبر: 1089215

پاشایی‌بهرام، نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی: آقای خاندوزی جوان و فساد ستیز هستند از اقتصاد ایران شناخت کامل دارند و روحیه همکاری و کارگروهی دارند.

 پاشایی‌بهرام: آقای خاندوزی جوان و فساد ستیز هستند

معصومه پاشائی بهرام در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه های سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در موافقت با معرفی وی با اشاره به اهمیت شکوفایی اقتصاد کشور، گفت: حاصل سیاست های غیر مقاومتی دولت های قبلی، تاراج منابع، رانت، فساد و افزایش حجم بدهی های دولت، تورم 44 درصدی و رشد نقدینگی بود که نتیجه آن نیز به گرانی، شدت فقر، تعطیلی کسب وکارها و کاهش قدرت خرید مردم انجامید.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت سیزدهم با نگاه به داخل و در چارچوب سیاست های کلان با رویکرد عدالت و پیشرفت آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: آن ها با استفاده از نیروهای جوان و متخصص به دنبال ارتقاء دستگاه های اقتصادی هستند که در این میان آقای خاندوزی چند ویژگی مهم دارد که می تواند کمک حال تیم اقتصادی باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های خاندوزی عنوان کرد: تجربه سیاستگذاری در مرکز پژوهش های مجلس، ارتباط و تعامل با مجلس و همچنین ارتباط با دانشگاهیان می تواند حلقه ای را تشکیل دهد تا وزارت اقتصاد از ظرفیت قانونگذاران و پژوهشگران استفاده کند. همچنین وی فعالیت های ارزشمندی در زمینه نیازهای اقتصادی داشته است.

پاشایی بهرام ادامه داد: وی کتاب اقتصاد ایران را در دانشگاه تدریس می کند لذا اقتصاد کشور را به خوبی می شناسد، همچنین وی روحیه کار گروهی داشته که از الزامات اصلاح شرایط اقتصادی فعلی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعال سازی ستاد اقتصادی دولت و اصلاح نظام مالیاتی و گمرک را از مهم ترین برنامه های وزیر پیشنهادی دانست و افزود: بزرگ ترین چالش اقتصاد قدرت بانک های کشور است که وی اصلاح نظام پولی و بانکی را در دستورکار خود قرار داده است.

وی افزود: همچنین هم اکنون شاهد تاراج سرمایه مردم در بورس و عدم اعتماد مردم به صنایع و سرمایه مردم بوده ایم که بهبود محیط کسب وکار و شفافیت مالی و تسویه بدهی های دولت که تثبیت دارایی های آن را به دنبال دارد در دستورکار وی است.

پاشایی بهرام در ادامه با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر عدم اعتقاد خاندوزی به اقتصاد مقاومتی، گفت: وی مقالات علمی متعددی در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد و در زمان حضور خود در مرکز پژوهش های مجلس در این زمینه اقداماتی داشته و همچنین یادداشت هایی در این خصوص در سایت khamenei.ir داشته است، همچنین تکیه بر بودجه با استفاده از مالیات از برنامه های وی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به انتظار نمایندگان از خاندوزی در صورت تصدی پست وزارت اقتصاد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم وی برنامه های خود را عملی کرده و زمانی که وارد وزارتخانه شد دچار روزمرگی نشود و مسیر تحول گرایی خود را حفظ کند؛ مردم از وضع فعلی به ستوه آمده و سفره آن ها کوچک شده است لذا انتظار داریم وی اقتصادی را که 60 ساله ها تخریب کرده اند، اصلاح کند./خانه ملت

حجم ویدیو: 6.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها