وزیر صمت: با واردات خودرو مخالف نیستم

کد خبر: 1100215

فاطمی امین گفت: شخصا با قرعه کشی خودرو مخالف هستم و در برنامه جدید برای مدیریت بازار خودرو به این موضوع به صورت کارشناسی پرداخته ایم.

وزیر صمت: با واردات خودرو مخالف نیستم

 سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جدیدترین تصمیمات در حوزه خودرو گفت: این روزها برای مدیریت بازار خودرو طرحی در حال تدوین است که به محض تصویب آن اعلام و بر سر آن بحث و بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: من به شخصه با قرعه کشی خودرو مخالف هستم و در برنامه جدید به این موضوع به صورت کارشناسی پرداخته ایم.

او ادامه داد: من با واردات خودرو مخالف نیستم و حتی می دانم این موضوع برای کنترل شرایط بازار می‌تواند موثر باشد. در حال حاضر ما در وضعیتی هستیم که درآمد ارزی کشور محدود است و اگر همین درآمد محدود اختصاص پیدا کند مثلا به ارز اشخاص، طبیعتا ارز موجود در بازار کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، درست نیست که خودرو‌ها با دلار‌های خارج از اقتصاد کشور، وارد ایران شوند.

فاطمی امین بیان کرد: با واردات خودرو مخالفم، چون واردات در شرایط فعلی باعث افزایش قیمت دلار و تورم خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به نشستی که امروز با صنعت خودرو داشتیم، باید به این سمت برویم که ارز تجاری کشور با صادرات غیرنفتی ارتقاء پیدا کند و در یک شرایط پایدار قرار بگیرد. در این شرایط، من دیگر جزو مخالفان واردکنندگان خودرو نخواهم بود.

وزیر صمت درباره ثبت نام خودرو و قرعه کشی آن توسط خودرو ساز‌ها نیز گفت: من با قرعه کشی مخالف هستم. درباره برنامه مصوب در این زمینه در دو هفته آینده صحبت خواهم کرد.

او همچنین درباره صادرات مواد پتروشیمی گفت: نباید موادی صادر کنیم که اشتغال کمی در کشور دارند. متاسفانه ۱۴ میلیارد دلار مواد پتروشیمی صادر می‌کنیم که تقریبا خام هستند و ۱۰ میلیارد نیز دلار فولاد و فلزات صادر می‌کنیم که آن‌ها هم خام‌ هستند. هر چند مبالغ قابل توجهی برای صادرات این محصولات وجود دارد، اما این موضوع اصلا رضایت بخش نیست و باید ترکیب صادرات و واردات را در ۴ سال آینده مورد بررسی قرار دهیم./باشگاه خبرنگاران

حجم ویدیو: 1.78M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها