رئیسی:راه نجات کشور تولید است

کد خبر: 1102961

جلسه شورای اداری استان فارس/ راه نجات کشور تولید است

رئیسی:راه نجات کشور تولید است

 جلسه شورای اداری استان فارس/ راه نجات کشور تولید است

رئیس جمهور: صنایع غیر فعال مانند کارخانه"آزمایش" باید به چرخه تولید برگردد.

تولید در کشور مسئله محوری است و باید رونق پیدا کند.

رئیس جمهور:بدون شرح مشخص است چه دولتی تحویل شد/ آینده روشن است

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به اینکه مشکلاتی وجود دارد که خود مردم می‌دانند، گفت: بدون شرح معلوم است چه دولتی تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در شورای اداری استان فارس با اشاره به فرآیندهای سفر گفت: قبل از انجام سفر، مذاکرات، مطالعات و بررسی‌هایی صورت می‌گیرد و هیئت‌هایی نیز برای بررسی نیازها به استان اعزام می‌شوند سپس جلساتی نیز با وزرا و سایر متولیان برگزار می‌شود تا میزان اعتبارات تخصیصی تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این تفاسیر سفرها شامل مطالعات قبل، بررسی‌های حین سفر و مطالبات بعدی است، گفت: در این چهل ساله چنین روشی در شوراهای اداری دنبال نمی شده است زیرا در گذشته استانداران در تهران نیازها را مطرح می‌کردند و مصوب می‌شد اما در روند فعلی همه نیازها در شورای اداری مطرح و اعلام می‌شود که با این شرایط همه دولت متوجه خواهد شد که تمام مسئولان فعال در هیئت دولت باید برای تحقق مصوبات اقدام کنند.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: این ۱۰۰ طرحی که مصوب شده همه مسائل استان نیست بلکه بخش دارای اولویت فارس است زیرا تا وقتی طرح نیمه تام وجود دارد نباید دنبال طرح جدید برویم.

اولویت با طرح‌های نیمه تمام

رئیسی با اشاره به سفر خود به مرودشت گفت: مردم منطقه آب برای استحمام هم مشکل داشت از این رو طرح‌های نیمه تام باید سریعاً دنبال شود.

وی با اشاره به خشکسالی و مسائلی که امروز استان و منطقه گرفتار آن شده، گفت: باید پیگیر مشکلات باشیم و به نحوی از این محدودیت خارج شویم و راهکارهای آن را وزیر نیرو مطرح کرد که کمیته‌ای برای رفع مسئله خشکسالی تشکیل دادند.

وی گفت: این ظرفیت متناسب با مسائل استان توزیع می‌شود و مردم هم راضی خواهند شد تا خودشان در رفع مشکلات همراه دولت باشند.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: فارس به خاطر وجود ارزشمند علما، دانشمندان و شعرای بزرگ، به قطب فرهنگی تبدیل شده است و از این رو باید این جایگاه فرهنگی حفظ شود که این امر نیاز به کار و تلاش دارد.

کارخانه آزمایش انبار پیاز شده است

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز گفت: ساماندهی اطراف حرمین شریفین باید انجام و جزو برنامه‌هایی است که ما وظیفه داریم که حتماً دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صنایع غیر فعال استان باید فعال شوند، صنایع چه در شهرک‌های صنعتی و چه در مناطق دیگر فعال شود، مثلاً کارخانه آزمایشی فقط اسم آن مانده بود و برخی از قسمت‌های کارخانه به انبار پیاز تبدیل شده که بسیار تأسف انگیز است.

وی گفت: باید تلاش شود بخش‌هایی که با اقدامات مقدماتی می‌تواند فعال شود و مدیران استانی و وزارت صمت کمک کند تا به چرخه تولید قرار بگیرد.

نجات کشور در گروی رونق تولید / تسهیلات بانکی به سمت تولید برود

وی با اشاره به اینکه ما در کشور باید تولید کننده باشیم، افزود: نجات کشور در گروی تولید است چه در صنایع و چه کشاورزی، اینکه بگوییم فلان کالا را از خارج وارد کنیم کشور را از استقلال صنعتی خارج خواهیم کرد.

رئیس جمهور اسلامی با تاکید بر اینکه تولید در کشور باید رونق یابد، تاکید کرد: رؤسای بانک‌ها تسهیلات را به طرف تولید ببرند و اینکه نباید کارخانه‌ای ۱۰ سال معطل نقدینگی باشد. از طرفی همه ما بحث می‌کنیم از افزایش نقدینگی از این رو این روند باید عملیاتی شود. اگر این اتفاق رخ ندهد و نقدینگی به سمت دلالی برود، تبدیل به سیل بنیان کن می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی همچنین گفت: اقتصاد گردشگری فارس و شهر شیراز باید فعال شود و گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت باید مورد برنامه ریزی جدی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از درآمد گردشگری باید صرف همان منطقه شود، گفت: اگر درآمد گردشگری بالا برود باید درصدی از درآمد آن صرف و خرج مشکلات اطراف خودش بشود.

سرمایه گذاری در فارس تضمین شده است

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: شیرازی‌ها و ایرانی‌های مقیم خارج باید بدانند که بهترین نقطه برای سرمایه گذاری استان فارس است و در اینجا سرمایه گذاری تضمین شده است.

وی گفت: برای صنایع پتروشیمی و پایین دستی و هم در حوزه کشاورزی و به خصوص تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در استان فارس وجود دارد.

بدون شرح مشخص است چه دولتی تحویل گرفتیم

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: مشکلاتی وجود دارد که خود مردم می‌دانند. همه صاحب نظران اقتصادی و مردم هم به آن واقف هستند و اگر مردم عدد و رقم هارا ندانند به سفره خود و به پول ملی نگاه می‌کنند و متوجه می‌شوند که چه خبر است و باید گفت بدون شرح معلوم است چه دولتی تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه از اینکه بگوییم در گذشته کشاورزی و صنعت چه طور بوده است مشکلی حل نمی‌شود، گفت: بنا نداریم بپردازیم که در گذشته چه بوده بلکه باید امید به جامعه بدهیم و وظیفه ما است که در عمل به مردم امید بدهیم.

وی در انتهای سخنان خود تاکید کرد که آینده را روشن می‌داند و به طور حتم آینده وضعیت روشنی خواهد داشت.

 

 

حجم ویدیو: 14.95M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها