عمویی: تحریم‌های آمریکا بزرگترین ضربه زننده به حقوق بشر است

کد خبر: 1159532

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آمریکایی‌ها نه تنها حقوق بشر را رعایت نمی کنند بلکه با اقدامات‌شان این مفهوم را به مفهوم لوث تبدیل می‌کنند

عمویی: تحریم‌های آمریکا بزرگترین ضربه زننده به حقوق بشر است

 ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همایش « افشای حقوق بشر آمریکایی» که عصر امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها نه تنها حقوق بشر را رعایت نمی کنند بلکه با اقدامات‌شان این مفهوم را به مفهوم لوث تبدیل کرده اند.

وی تصریح کرد: آمریکا حقوق بشر را از یک فرصت به یک چالش تبدیل کرده است. کشوری که یک چهارم زندانی‌ها جهان را دارد نشان می‌دهد حقوق خود مردم آمریکا را جدی نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند که ظرفیت این را ندارند که مدعی حقوق بشر باشند.

وی افزود: امریکا خشن ترین پلیس دنیا را دارد پلیسی که نه تنها به رنگ پوستان خودش رحم نمی کند، بلکه به معلولین هم رحم نمی کند. با این اوصاف کسی که تجربه گوناتمانا و ابوغریب را دارد صلاحیت این را ندارد در مورد نقض حقوق بشر در کشورهای دیگر نظر بدهد.

عمویی یادآور شد: کشوری که تجربه گوانتانامو و ابوغریب را پشت سر گذاشته صلاحیت ندارد که بخواهد درباره کشورهای دیگر نظر بدهد. کشوری که حامی بزرگترین ناقض حقوق بشر یعنی رژیم صهیونیستی است نمی‌تواند داعیه دار حقوق بشر باشد. کشوری که از بمب‌باران روزانه مردم یمن حمایت می‌کند نمی‌تواند داعیه‌دار حقوق بشر در دنیا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حقوق بشر به یک ابزار در جعبه سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده، اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا بزرگترین ضربه زننده به حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه امریکایی ها نه تنها حقوق بشر ندارند بلکه با اقداماتی که انجام می دهند باعث می شوند این مفهوم به یک مفهوم لوث و بی فایده تبدیل شود، گفت: امریکایی ها با مفهومی به نام حقوق بشر که می تواند زمینه ساز همکاری ها باشد خیانت می کنند.

عمویی اضافه کرد: امریکایی ها با نحوه اجرای حقوق بشر چه در داخل کشور خود و چه در خارج امریکا کاری کردند که فرصتی که می توانست برای تمام دنیا فرصت باشد به یک چالش تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز امریکایی ها سعی می کنند فهرست ناقضان حقوق بشر را منتشر کنند، این در حالی است که نزدیک ۱۰ کشور دنیا فهرست ناقضان حقوق بشر را منتشر کرده اند که در همه این فهرست ها تاکید شده که که امریکا کشوری است که حقوق بشر را نقض می کند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها در خارج از این کشور بر سر موضوع حقوق بشر معامله می کنند، اگر نگاهی به پرونده اره کردن خاشقچی کنید این موضوع را می بینید. همین آقای بایدن در سخنرانی های انتخاباتی اعلام کرد دولت عربستان را دولت مطرود می داند اما امروز گفته می شود در جریان سفرش به عربستان می خواهد با ولیعهد این کشور دیدار کند!

این نماینده مجلس تصریح کرد: همه کسانی که در امریکا فریاد حقوق بشر سر می دهند با این سوال روبرو هستند که مطرود دانستن عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور چه مبنایی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امریکایی ها توقع دارند براساس سیاست های آنها رفتار شود و اگر نشود از فضای رسانه ای بهره می برند تا کشورها را به نقض حقوق بشر متهم کنند.

عمویی اظهار داشت: امروز نابرابری نژادی در امریکا نهادینه شده. امروز وقتی در مورد کرونا در امریکا صحبت می شود تعداد کشته شدگان رنگین پوست و سیاه پوست نسبتش بسیار بیشتر از تعداد سفید پوستانی است که گرفتار این بیماری شده‌اند.

وی افزود: نسبت جوانان سیاه پوستی که در زندان‌های امریکا هستند نسبت به جوانان سفید پوست 4 برابر و در بین جوانان نژاد بومی سه برابر است و این وضعیت کشوری است که خود را دایه دار حقوق بشر می‌داند.

عمویی اظهار داشت: آمریکایی ها از ابزارهای مختلف از جمله تحریم برای فشار به کشورهای دیگر استفاده می کنند و در واقع تحریم مهمترین ابزار ضربه زننده حقوق بشری آمریکایی هاست به گونه ای که آنها در ظاهر نشان می دهند که مسائل حقوق بشری و دارو را تحریم نمی کنند اما وقتی ما برای دسترسی به مکانیزم تبادل مالی امکان رسیدن به ساده ترین دارو ها را از دست می دهیم معنایش این است که به واسطه تحریم محدود شده‌ایم که نمونه اش را در مورد بیماران پروانه ای در ایران شاهد بودیم.

این نماینده مجلس گفت: موضوع حقوق بشر بیش از اینکه امروز به یک مفهوم مورد اجماع تبدیل شده باشد به واسطه عملکرد امریکایی ها به یک چالش تبدیل شده است و این خیانت بزرگتری است که امریکایی ها به این مفهوم کرده‌اند.

منبع: فارس

حجم ویدیو: 4.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها